Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση επιδοτεί τους εφοπλιστές με 90.000.000 ευρώ το 2019 για τις ακτοπλοϊκές γραμμές, ταυτόχρονα μέσα από την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 24% στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης και την αφαίμαξη του εισοδήματος των εργατικών – λαϊκών στρωμάτων στα νησιά, επιπρόσθετα χρηματοδοτεί τους εφοπλιστές και τους επιχειρηματικούς ομίλους μέσα από μεταφορικό ισοδύναμο με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ προετοιμάζεται και νέα αύξηση της τιμής των ήδη πανάκριβων εισιτηρίων στην Ακτοπλοΐα.
Επίσης κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – εφοπλιστές και ΕΕ, με τη στήριξη ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου, σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, προωθούν νέο σχέδιο κρατικής χρηματοδότησης των εφοπλιστών για την αλλαγή του καυσίμου και την ναυπήγηση νέων καραβιών.
Ενώ τα δρομολόγια μειώνονται, οι τιμές των εισιτηρίων αυξάνονται, οι εργασιακές σχέσεις των ναυτεργατών συνεχώς επιδεινώνονται και οι νησιώτες γίνονται έρμαια της κυβέρνησης και της κερδοφορίας των εφοπλιστών.
Η ζωή επιβεβαιώνει ότι η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, στην Ακτοπλοΐα – στις μεταφορές και το κίνητρο του κέρδους, αποτελούν την αιτία όξυνσης των προβλημάτων των λαϊκών στρωμάτων των κατοίκων των νησιών. Όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σχεδιάζονται με βάση τα συμφέροντα των εφοπλιστών, οι νησιώτες θα υφίστανται βαριές συνέπειες της απομόνωση και του αποκλεισμού για τη ζωή τους.
Το ΚΚΕ επανειλημμένα έχει φέρει στη Βουλή ζητήματα όσον αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών ζητώντας να επιλυθούν τα όποια προβλήματα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων των κατοίκων τους. Να παρθούν μέτρα για την τακτική και απρόσκοπτη σύνδεση της Ανάφης, των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ των νησιών, με ασφαλή σύγχρονα καράβια, χειμώνα – καλοκαίρι και μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει να αποκαταστήσει άμεσα την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Ανάφης.
Οι βουλευτές
|
Σταύρος Τάσσος
Διαμάντω Μανωλάκου Μανώλης Συντυχάκης |