Σχετικά με την καθίζηση που έχει υποστεί ο δρόμος προς το λιμάνι του Αθηνιού και μετά τη συζήτηση που διεξήχθη κατά την εκδήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στις 21/04/2019 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ένωσης Santowines, θέλουμε να ενημερώσουμε του πολίτες της Σαντορίνης για τα παρακάτω:
1) Η ευθύνη για την συντήρηση (ανύπαρκτη εδώ και χρόνια) και επισκευή του συγκεκριμένου δρόμου ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
2) Για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, το άρθρο 32 παρ. 2 του Ν. 4412/16, προβλέπει τα εξής: «2. Η διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε από τις κατωτέρω περιπτώσεις: … Γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή (στην περίπτωση αυτή την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου), δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση.»
Με απλά λόγια η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου θα μπορούσε εξαρχής να προσφύγει άμεσα σε απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με μελετητική και κατασκευαστική εταιρεία ώστε να επιτευχθεί η επιδιόρθωση του δρόμου το συντομότερο δυνατό.
3) Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αντί να προβεί άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες, προτίμησε να παίξει παιχνίδι εντυπώσεων και να επιρρίψει τις ευθύνες της στην κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.
4) Τόσο το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αμέσως μόλις ενημερώθηκαν για την κατάσταση του δρόμου προέβησαν στις παρακάτω ενέργειες:
– Το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απέστειλε ειδικό κλιμάκιο στις 22 και 23 Απριλίου, προκειμένου να αποτυπώσει την κατάσταση και να εκτιμήσει τη στατικότητα του δρόμου.
– Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απέστειλε στις 24 Απριλίου εξειδικευμένο Γεωφυσικό, ο οποίος με ειδική εργαστηριακή μέθοδο προέβη σε «ακτινογραφία» του υπεδάφους, προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη λύση.
5) Η σηματοδότηση του συγκεκριμένου δρόμου ήταν εξαρχής ελλιπέστατη καθώς θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί φωτεινοί σηματοδότες σε κατάλληλη απόσταση από το σημείο καθίζησης, οι οποίοι θα ρύθμιζαν την κυκλοφορία στα ρεύματα ανόδου και καθόδου εναλλάξ, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής διάβαση οχημάτων και επιβατών.
Όσον αφορά στο θέμα της προβληματικής κατασκευής του λιμανιού που κατέρρευσε μέσα σε λίγα χρόνια, θέλουμε να ενημερώσουμε τους πολίτες της Σαντορίνης ότι παραδόθηκε στη Δικαιοσύνη πλήρης φάκελος της υπόθεσης, πριν από 2,5 χρόνια, από τη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Σαντορίνη χρειάζεται από χρόνια ένα νέο λιμάνι, το οποίο τα τοπικά οικονομικά συμφέροντα δεν άφησαν ποτέ να φτιαχτεί. Ελπίζουμε να κατάλαβαν τώρα ότι η ανάγκη κατασκευής νέου λιμανιού είναι επιτακτική και ζωτικής σημασίας για τους πολίτες της Σαντορίνης.
Τέλος, επειδή στην εκδήλωση αναφέρθηκε από υποψήφιο Δήμαρχο ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αυτή που θα σώσει το νησί και μάλιστα απέδωσε τη ρήση αυτή σε ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνουμε ότι η Αριστερά ως ιδιωτική πρωτοβουλία θεωρεί την εγκατάλειψη της λογικής ανάθεσης της επίλυσης των προβλημάτων και την ενεργή συμμετοχή κάθε πολίτη σε δράσεις προς το κοινό όφελος. Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία όπως αυτή εννοήθηκε στις δηλώσεις του υποψήφιου Δημάρχου, έχει στο παρελθόν κοστίσει ακόμα και ανθρώπινες ζωές. Ως παράδειγμα θα αναφέρουμε τους 14 αδικοχαμένους συνανθρώπους μας, την περίοδο που η διαχείριση και χρήση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ είχε παραχωρηθεί σε ιδιωτική εταιρεία. Εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια που τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ πετούν υπό την Πολεμική Αεροπορία δεν έχει χαθεί ούτε μία ανθρώπινη ζωή.
Η συντονιστική επιτροπή της ΟΜ Θήρας