Το Αιγαίο για τους Κινέζους είναι μια “θάλασσα αγάπης”, όπως μεταφράζεται στη γλώσσα τους, αλλά οι λόγοι για τους οποίους επιθυμούν να γνωρίσουν τη χώρας μας και την επιλέγουν ως προορισμό είναι πολλοί περισσότεροι. Λόγω της πανδημίας, αυτή η μερίδα των τουριστών είναι εκτός της ελληνικής αγοράς, παραμένει ωστόσο πολύτιμη.
Οι τελευταίοι τουρίστες από την Κίνα ήρθαν στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2020. Έκτοτε η κινέζικη αγορά του τουρισμού “πάγωσε” καθώς οι περιορισμοί που εφαρμόζονται σχετικά με την πανδημία κάνουν τα ταξίδια εκτός Κίνας απαγορευτικά. “Αυτό φυσικά επηρέασε την τουριστική αγορά της Ελλάδας, όπως επηρεάζει και την εμπορική κίνηση καθώς οι κινέζοι ήταν οι ισχυρότεροι πελάτες ειδών πολυτελείας στη χώρα μας. Ωστόσο, επειδή ο αριθμός των κινέζων τουριστών ήταν ως το 2019 σχετικά μικρός ο αντίκτυπος στην ελληνική αγορά δεν ήταν σε μεγάλο βαθμό”, όπως εξηγεί ο Αντώνης Ιορδάνογλου συγγραφέας, δημοσιογράφος και διευθυντής ταξιδιωτικού γραφείου.
Παρ΄ όλα αυτά, η αγορά της Κίνας παραμένει σημαντική, καθώς με την άρση των περιορισμών αναμένεται ένα πολύ δυναμικό comeback των κινέζων ταξιδιωτών. “Ο κινέζος τουρίστας είναι αρκετά εύπορος για να μπορεί να ταξιδεύει στην Ευρώπη, γνωρίζει πολλά για την ιστορία της αρχαίας Ελλάδας, θέλει να μένει σε πολύ καλά και ακριβά ξενοδοχεία και λατρεύει το Αιγαίο, που λέγεται “Αϊ-τζι-χαϊ” στα κινέζικα και σημαίνει θάλασσα της αγάπης. Λατρεύει επίσης τα ρομαντικά ηλιοβασιλέματα, τρελαίνεται για ψώνια και πανάκριβα brands, θέλει να δοκιμάσει ελληνική και μεσογειακή κουζίνα, αλλά θα ζητήσει και πολλά κινέζικα γεύματα στις διακοπές του. Θέλει πάντα κινέζο συνοδό (MSG mandarin speaking guide) στο ταξίδι γιατί μιλάει από ελάχιστα έως καθόλου αγγλικά, θέλει να βάλει σε λίγες ημέρες όσο περισσότερους προορισμούς μπορεί και φυσικά θέλει να βγάλει εκατομμύρια φωτογραφίες και selfies για να ποστάρει στα κινέζικα social media” αναφέρει.
“Οι Κινέζοι σέβονται πολύ την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό, ειδικά ό,τι αφορά στην Αρχαία Ελλάδα, είναι από τους πιο εύπορους ταξιδιώτες και από εκείνους που ξοδεύουν τα περισσότερα στα ταξίδια τους εκτός Κίνας και το πιο σημαντικό: Ταξιδεύουν πολύ και τους χειμερινούς μήνες και μπορούν να συμβάλουν ιδιαίτερα στην άμβλυνση της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού. Μην ξεχνάμε, ότι πολλά ξενοδοχεία της Σαντορίνης κατά τη χειμερινή περίοδο έμεναν ανοιχτά και δούλευαν με κινέζους επισκέπτες. Άλλωστε η Σαντορίνη είναι από τους πλέον αγαπημένους προορισμούς των Κινέζων, όπου τους αρέσει επίσης να πραγματοποιούν γάμους. Αξίζει να επισημάνουμε ότι είναι αυξημένο και το επενδυτικό ενδιαφέρον των Κινέζων, τόσο για ακίνητα όσο και για διάφορες επιχειρήσεις στην Ελλάδα”, σημειώνει ο κ. Ιορδάνογλου.
Οι Κινέζοι έχουν πολλές ιδιαιτερότητες ως τουρίστες λόγω της διαφορετικής κουλτούρας τους. Πολλά από όσα έχει ζήσει ο ίδιος κατά την τελευταία δεκαετία ως επαγγελματίας έγιναν η αφορμή για να μεταφέρει με τον δικό του τρόπο μερικές πολύ ιδιαίτερες ιστορίες στο βιβλίο του τα “Κινέζικα μαρτύρια”. “Ασφαλώς ο τίτλος είναι χιουμοριστικός και η δουλειά μου ήταν η πρώτη πηγή έμπνευσης για το βιβλίο. Ως άνθρωπος του τουρισμού που σχεδιάζω τα ταξίδια τους, γνωρίζω εξ’ ιδίας πείρας πόσο ακατανόητοι και “εξωτικοί” εμφανίζονται συχνά οι καλοί μου φιλοξενούμενοι”, επισημαίνει και προσθέτει: “Τα “Κινέζικα μαρτύρια”, αυτές οι ιστορίες των κινέζων ταξιδιωτών είναι, εκτός άλλων, και μια προσωπική προσπάθεια για να τους καταλάβω και εγώ καλύτερα και γενικότερα όλοι εμείς που τους φιλοξενούμε. Εξάλλου το ταξίδι ήταν πάντοτε ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσουμε και να έχουμε καλύτερη αντίληψη του κόσμου, και ως ταξιδιώτες, αλλά και ως οικοδεσπότες. Οι περιπέτειες τους αυτές μοιάζουν με έναν μίνι οδηγό για έναν τόπο που ακόμη ανακαλύπτεται. Έναν οδηγό κατανόησης του Άλλου, με χιούμορ και πάντα με καλή διάθεση”.
Πηγή: ΑΜΠΕ