Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την πρόταση του χωρικού αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων Γιώργου Λεονταρίτη, για την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Η πρόταση εστιάζει στην αναβάθμιση του μεταφορικού ισοδύναμου, στην πολυετή παραχώρηση επιδοτούμενων γραμμών και στην καθιέρωση καθημερινής σύνδεσης των Κυκλάδων και Δωδεκανήσων με κορμό Πειραιά – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη.

Στόχος είναι να βελτιωθεί η διασύνδεση και η εξυπηρέτηση των νησιών όλο τον χρόνο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Αναλυτικότερα, η εισήγηση και οι προτάσεις του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων Γιώργου Λεονταρίτη κινήθηκαν σε τρεις βασικούς άξονες:

1. Μεταφορικό Ισοδύναμο
Να καταβάλλεται έγκαιρα (το αργότερο εντός τριμήνου) και παράλληλα να διεκδικηθεί η αλλαγή του τρόπου καταβολής του προτείνοντας η έκπτωση επί της τιμής του εισιτηρίου να γίνεται την στιγμή της έκδοσής του.

2. Ενδονησιωτική επικοινωνία με επιδοτούμενα πλοία
Ο κ. Λεονταρίτης πρότεινε να γίνεται πολυετής (τουλάχιστον 12ετής) παραχώρηση των επιδοτούμενων γραμμών με πλοία, τα οποία θα πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, π.χ. ηλικία πλοίου, πράσινη ενέργεια, ταχύτητα πλεύσης, χωρητικότητα επιβατών, δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων, κ.ά.

Επίσης, για τις Κυκλάδες, ο αριθμός των πλοίων πρέπει να είναι τρία (3) και το ένα από αυτά να εξασφαλίζει τη διασύνδεση των Κυκλάδων και με τα Δωδεκάνησα όλο τον χρόνο.

3. Να υπάρχει γραμμή κορμός, η οποία θα συνδέει Πειραιά – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη καθημερινά.

Επίσης, η σύνδεση με τα Δωδεκάνησα που σήμερα γίνεται με τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα, να γίνεται καθημερινά.

Στην τελική πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα συμπεριληφθούν και οι προτάσεις που κατέθεσαν οι Δήμαρχοι που ήταν παρόντες στη συνεδρίαση, καθώς και οι γραπτές προτάσεις που εστάλησαν με επιστολές από τους υπόλοιπους Δημάρχους Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.