Επαναλειτουργία επιβατικής λεωφορειακής γραμμής Επισκοπής Γωνιάς – Καμαρίου
νήσου Θήρας.
Σχετ. : α) Η με αριθ. 50723/18-07-2025 (ΑΔΑ:ΨΘΨΧ7ΛΞ-0ΟΙ) απόφαση μας.
β) Το με αριθ. 8391/04-08-2025 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου
Θήρας.
γ) Το με αριθ. 59096/06-08-2025 έγγραφό μας προς την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών
του Δήμου Θήρας.
δ) Το με αριθ. 9157/20-08-2025 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου
Θήρας.
ε) Το με αριθ. 8171/15-10-2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου
Θήρας.
Λαμβάνοντας υπόψη :
1. Την με αριθ. 50723/18-07-2025 (ΑΔΑ:ΨΘΨΧ7ΛΞ-0ΟΙ) απόφαση μας, με την οποία
επανακαθορίσαμε την επιβατική υπεραστική γραμμή Φηρών – Επισκοπής Γωνιάς –
Καμαρίου νήσου Θήρας.
2. Το γεγονός ότι η εν λόγω γραμμή υφίστατο και εκτελούνταν και στο παρελθόν σύμφωνα με
τις 1793/29-05-2007, 60455/3787/21-06-2013 και 55276/3883/09-05-2018 αποφάσεις της
υπηρεσίας μας.
3. Την με αριθ. 8865/503/14-02-2020 απόφασή μας, με την οποία ανακλήθηκε η εκτέλεση
μέρους (τμήματος) της εν λόγω γραμμής και τροποποιήθηκε η εκτέλεσή της, λόγω του
ανυπόστατου της απόφασης 47/2018 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας,
καθόσον δεν έτυχε της έγκρισης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου
και της δημοσίευσης της σε ΦΕΚ.
4. Την με αριθ. 14805/ΜΟΕ/27-05-2024 απόφαση της Γραμματέας της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης Αιγαίου, με την οποία εγκρίθηκε η με αριθ. 51/2024 απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Θήρας «περί έγκρισης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Κοινότητα
Επισκοπής Γωνιάς Δήμου Θήρας», και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3159/Β/04-06-2024.
5. Το γεγονός ότι με την ως άνω απόφαση άρθηκε ο λόγος ανάκλησης της εκτέλεσης
τμήματος της εν λόγω γραμμής (απόφασή μας με αριθ. 8865/503/14-02-2020).
6. Το με αριθ. 304/01-07-2025 έγγραφο του Αναπτυξιακού Οργανισμού Θήρας, Σικίνου,
Ανάφης, Ίου και Φολεγάνδρου, «διευκρινήσεις επί της Κυκλοφοριακής Μελέτης Οικισμού
Επισκοπής Γωνιάς (Καμαρίου)».
7. Το με αριθ. 8171/15-10-2019 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου
Θήρας, με το οποίο χορηγήθηκε βεβαίωση βατότητας για την οδό Μακεδονίας.
8. Το γεγονός ότι με τα ανωτέρω (β) και (δ) σχετικά έγγραφα της Διεύθυνσης Τεχνικών
Υπηρεσιών του Δήμου Θήρας, ενημερωθήκαμε ότι υλοποιήθηκαν τα μέτρα άμεσης
εφαρμογής της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης του οικισμού Επισκοπής Γωνιάς
(Καμαρίου).
9. Το γεγονός ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. β της Υ.Α. οικ. Β-54871/4060/2003
(ΦΕΚ1364Β), απαραίτητη προϋπόθεση για το χαρακτηρισμό γραμμής ως υπεραστικής,
είναι το οδικό δίκτυο που θα χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτησή της, να εξασφαλίζει την
απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση κατάλληλου τύπου και κλάσης υπεραστικού ή
ημιαστικού λεωφορείου κάτω από συνήθεις καιρικές συνθήκες.
10. Από τα στοιχεία που χορηγήθηκαν στην υπηρεσία μας με τα (β), (δ) και (ε) σχετικά
έγγραφα της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Θήρας, προκύπτει ότι
βελτιώθηκαν περαιτέρω οι ήδη υφιστάμενες προϋποθέσεις εξασφάλισης της απρόσκοπτης
και ασφαλούς διέλευσης και κίνησης στο εν λόγω οδικό δίκτυο, κατάλληλου τύπου και
κλάσης υπεραστικού ή ημιαστικού λεωφορείου κάτω από συνήθεις καιρικές συνθήκες
(βατότητα οδικού δικτύου).
11. Η προϋπόθεση εξασφάλισης της απρόσκοπτης και ασφαλούς διέλευσης και κίνησης
λεωφορείου κάτω από συνήθεις καιρικές συνθήκες (βατότητα οδικού δικτύου), σε σχέση με
την εκτέλεση της εν λόγω γραμμής κατά το παρελθόν έχει βελτιωθεί σημαντικά με την
μετατροπή των τοπικών οδών σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, την κατασκευή των
πεζοδιάδρομων και την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης.
12. Το γεγονός ότι η εν λόγω γραμμή εκτελείται με ασφάλεια εδώ και δεκαετίες, σε συνδυασμό
με την σημαντική βελτίωση που επήλθε με την υλοποίηση των μέτρων, επιβεβαιώνει την
ύπαρξη της απαραίτητης προϋπόθεσης του άρθρου 2 παρ. β της Υ.Α. οικ. Β54871/4060/2003, για την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση και κίνηση λεωφορείου κάτω
από συνήθεις καιρικές συνθήκες.
13. Ο Δήμος Θήρας ως Προϊσταμένη Αρχή και η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Θήρας ως
Διευθύνουσα Υπηρεσία της μελέτης «Μελέτες Συγκοινωνιακών Έργων και Κυκλοφοριακή
Μελέτη Οικισμού Επισκοπής Γωνιάς», παρακαλούνται όπως εκφράσουν έγγραφα τις
αντιρρήσεις τους, σε περίπτωση που υπάρχουν και αφορούν την ασφαλή διέλευση των
πεζών.
ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ
Προκύπτει με σαφήνεια ότι είναι δυνατή η επαναλειτουργία της εν λόγω γραμμής σύμφωνα
με την 50723/18-07-2025 (ΑΔΑ:ΨΘΨΧ7ΛΞ-0ΟΙ) απόφαση μας διότι :
α) Με την 14805/ΜΟΕ/27-05-2024 απόφαση της Γραμματέας της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης Αιγαίου, με την οποία εγκρίθηκε η με αριθ. 51/2024 απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου του Δήμου Θήρας, «περί έγκρισης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Κοινότητα
Επισκοπής Γωνιάς Δήμου Θήρας» και τη δημοσίευσή της στο ΦΕΚ 3159/Β/04-06-2024, έχει αρθεί
ο λόγος ανάκλησης και τροποποίησης της εκτέλεσή της.
β) Πληρείται η απαραίτητη προϋπόθεση του άρθρου 2 παρ. β της Υ.Α. οικ. Β54871/4060/2003, για την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση και κίνηση λεωφορείου κάτω από
συνήθεις καιρικές συνθήκες.
Ε.Π.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΜΑΡΑΓΚΟΣ
ΤΕ/A ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
MSc MP

