Το έργο ανέρχεται στα 421.799,99 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και αφορά στην αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση των εγκαταστάσεων του παλαιού λιμένα, για την εξυπηρέτηση των επιβατών και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018 υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής του σημαντικού έργου αναβάθμισης του Παλαιού Λιμένα Μυκόνου, ανάμεσα στην Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου κ. Ελένη Καλπουρτζή και του νόμιμου εκπροσώπου της εργοληπτικής επιχείρησης «ΑΙΘΡΑ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.».

 

Πρόκειται για ακόμα ένα μεγάλο έργο που φέρει την υπογραφή της παρούσας Δημοτικής Αρχής, ενταγμένο στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό για την αναβάθμιση των υφιστάμενων και την κατασκευή νέων έργων υποδομών.

 

Στόχος του εν λόγω έργου είναι η διατήρηση και βελτίωση των συνθηκών για την ασφαλή προσέγγιση των πλοίων και σκαφών, καθώς επίσης και η ποιοτική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης που απολαμβάνουν οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού.

 

Ειδικότερα, θα υλοποιηθούν εργασίες αναβάθμισης του Νότιου Μώλου που είναι οι ακόλουθες:

  1. Αναβάθμιση και βελτίωση των κρηπιδωμάτων.

Συγκεκριμένα, θα γίνει διαπλάτυνση του μώλου κατά τουλάχιστον ένα (1) μέτρο, σε  σχεδόν όλο το μήκος του (περίπου 140 μέτρα), στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης. Με αυτό τον τρόπο ενσωματώνονται οι διάφοροι φυσικοί ογκόλιθοι που εξέχουν του κρηπιδώματος και εξαιτίας τους δεν ήταν δυνατή η παραβολή των σκαφών, με αποτέλεσμα μεγάλο τμήμα του μώλου να υπολειτουργεί. Επιπροσθέτως με καταδυτικά συνεργεία θα πληρωθούν όλες οι υποσκαφές που έχουν εντοπιστεί στα ύφαλα του μώλου. Επιπλέον, θα κατασκευαστεί προστασία ποδός, με τη τοποθέτηση Τεχνιτών Ογκόλιθων έμπροσθεν του νέου μετώπου, διαστάσεων 3,00 μ. Χ 2,00 μ. και ύψους 0,40 μέτρα, έκαστος. Για την επίτευξη της βέλτιστης σταθεροποίησης της προστασίας ποδός και αποφυγής ενδεχόμενης μελλοντικής υποσκαφής θα τοποθετηθούν σακκόλιθοι σκυροδέματος από κάτω όπου κρίνεται αναγκαίο λόγω κλίσης πυθμένα.

  1. Αναβάθμιση προσκρουστήρων.

Τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων στην επέκταση των κρηπιδωμάτων του νότιου μώλου (Δηλιανά) ημικυκλικής διατομής.

  1. Αναβάθμιση δικτύων.

Κατασκευή καναλιού πλατους περίπου 0,70 μέτρων, σε όλο το μήκος του μώλου συνολικού μήκους περίπου 250 μέτρων απ’ όπου θα διέρχονται τα αναγκαία ηλεκτρικά και υδραυλικά δίκτυα.

  1. Αναβάθμιση της Ανωδομής

Αποξήλωση και επανακατασκευή πλακόστρωσης με πλάκες τύπου Πάρου επί της ανωδομής του Νότιου Μώλου καθώς και της Πλατείας Καραολή & Δημητρίου.

  1. Εγκατάσταση συστημάτων πυρασφάλειας

Για την προστασία του λιμένα θα εγκατασταθεί δίκτυο πυρόσβεσης με νερό που θα διαθέτει τον κατάλληλου αριθμού πυροσβεστικών φωλεών. Επιπροσθέτως θα τοποθετηθούν οι απαραίτητοι φορητοί πυροσβεστήρες.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως η εξυπηρέτηση των Η/Μ εγκαταστάσεων του Έργου θα γίνει με:

  • Υδροδότηση από το υπάρχον δίκτυο της Δ.Ε.Υ.Α. Μυκόνου
  • Παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με χαμηλή τάση κατευθείαν από τον υπάρχοντα πίνακα παροχής που βρίσκεται κάτω από το Δημαρχείο.

 

 

Η Πρόεδρος του ΔΛΤΜ κ. Ελένη Καλπουρτζή δήλωσε μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης:

 

«Είμαστε αρκετά υπερήφανοι που αυτό το έργο φέρει την υπογραφή μας.

 

Απαιτήθηκε σκληρή και συστηματική δουλειά για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα.

 

Αυτή είναι η αρχή. Θα εργαστούμε με το ίδιο πάθος και την ίδια όρεξη μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.

 

Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τόσο τους εργαζόμενους στο ΔΛΤΜ για το ζήλο με τον οποίο εργάστηκαν και για αυτό το έργο, αλλά και τον Δήμαρχο Μυκόνου για τη συμπαράσταση και την αμέριστη εμπιστοσύνη του.»

 

Ο Δήμαρχος Μυκόνου κ. Κωνσταντίνος Κουκάς ανέφερε σχετικά με την υλοποίηση του έργου:

«Πρόκειται για ένα έργο πνοής για τη Μύκονο.

 

Εμείς συνεχίζουμε αθόρυβα, χωρίς τυμπανοκρουσίες και μεγάλα λόγια, την υλοποίηση του σχεδιασμού μας βήμα βήμα.

 

Αφότου τακτοποιήσαμε τα οικονομικά και διοικητικά του Δήμου Μυκόνου, χαράξαμε έναν ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό που περιλαμβάνει όλα τα μεγάλα έργα που πρέπει να υλοποιηθούν στο νησί.

 

Η αναβάθμιση του Παλαιού Λιμένα ήταν ένα από αυτά!

 

Οφείλω να συγχαρώ και δημόσια την Πρόεδρο του ΔΛΤΜ κ. Ελένη Καλπουρτζή και τους συνεργάτες της γιατί κατάφεραν να νικήσουν το χρόνο και τη γραφειοκρατία, θέτοντας σε τροχιά υλοποίησης ένα ακόμα σημαντικό έργο για το νησί μας.»

 

 

ΔΗΜΟΣ ΜΥΚΟΝΟΥ