ΘΕΜΑ: Ορισμός Αντιδημάρχων, Εντεταλμένων Συμβούλων και
μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Δήμο Αμοργού.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΡΙΘ. 1236/29-12-2023
O Δήμαρχος Αμοργού έχοντας υπ’ όψη του:
1) Τις διατάξεις του άρθρου 59 του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της
Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα
Καλλικράτης» (Α’ 87), όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.1 του άρθρου 68
του Ν.4555/2018 (Α’ 133) Πρόγραμμα Κλεισθένης Ι, αναφορικά με τον ορισμό
των Αντιδημάρχων και την αναπλήρωση του Δημάρχου και από το άρθρο 5 του
Ν.4623/2019 (Α’ 134), από το άρθρο 47 του Ν. 4647/2019 (Α’ 204) και το
άρθρο 3 του Ν. 5056/2023 (Α’ 163) και ισχύει.
2) Τις διατάξεις των άρθρων 1,2,58,61 και 65 του Ν.3852/2010 όπως ισχύουν.
3) Τις διατάξεις του άρθρου 92 παρ. 1 του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική
της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- Πρόγραμμα
Καλλικράτης» (Α’ 87), όπως τροποποιήθηκε από την παρ. ε του άρθρου 3 του
Ν. 4051/2012, (Α’40) και αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 33
παρ. 1 του Ν.4483/2017 (Α’107) αναφορικά με την αντιμισθία ως εξής: «Οι
δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων
λαμβάνουν αντιμισθία, η οποία καταβάλλεται από το δήμο.»
4) Τις διατάξεις του άρθρου 47 του Ν.4647/2019 (Α’204), όπου προστέθηκε
παράγραφος 7 στο τέλος του άρθρου 59 του Ν.3852/2010, με την οποία δίνεται
η δυνατότητα στον Δήμαρχο ορισμού και άμισθων αντιδημάρχων.
5) Τις διατάξεις του άρθρου 283 του Ν.3852/2010 (Α’ 87), όπως
αντικαταστάθηκε από το άρθρο 68 του ν.4604/2019
6) Τον μόνιμο πληθυσμό του Δήμου Αμοργού, όπως αυτός εμφανίζεται στους
επίσημους πίνακες των αποτελεσμάτων της τελευταίας απογραφής
πληθυσμού, που έχουν κυρωθεί και δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως ο οποίος ανέρχεται σε 1961 κατοίκους.
7) Το γεγονός ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία στο Δήμο Αμοργού μπορούν να
ορισθούν έως τρεις (3) Έμμισθοι Αντιδήμαρχοι, τρεις (3) Έμμισθοι και ένας (1)
Άμισθος Αντιδήμαρχος.
8) Τις διατάξεις του άρθρου 88 του Ν. 3463/2006 «περί εξουσιοδότησης
υπογραφής με εντολή Δημάρχου».
9) Τις διατάξεις των άρθρων 9,16 και 19 του Ν.2690/1999 «Κώδικα Διοικητικής
Διαδικασίας και άλλες διατάξεις περί μεταβίβαση αρμοδιότητας των
διοικητικών οργάνων-εξουσιοδότηση προς υπογραφή».
10) Τις διατάξεις του άρθρου 22 του Ν.2362/1995 όπως τροποποιήθηκε με το
άρθρο 23 του Ν.3871/2010.
11) Τις διατάξεις του άρθρου 66 του Ν. 4270/2014.
12) Τις διατάξεις του άρθρου 203 παρ. 3 του Ν.4555/2018 «Μεταρρύθμιση του
θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας
– Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και αναπτυξιακής
λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι» αναφορικά με
«Διατάκτης στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού».
13) Τις εγκυκλίους του ΥΠ.ΕΣ. με αριθμ.1237/94548/06-11-2023 και
εγκ.1333/110822/27.12.2023περί«ΟρισμούΑντιδημάρχων»και«Αντιμισθίας».
14) Την με αρ. 12/2023 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Νάξου περί
επικύρωσης των αποτελεσμάτων των εκλογών της 8ης Οκτωβρίου 2023 στο
Δήμο Αμοργού και την ανακήρυξη του επιτυχόντος και του επιλαχόντος
συνδυασμού.
15) Το με ημερομηνία 16-12-2023 Πρακτικό Ορκωμοσίας του Δημάρχου , των
Δημοτικών Συμβούλων , των Συμβούλων των Δημοτικών Κοινοτήτων και των
Προέδρων των Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Αμοργού για τη νέα
δημοτική περίοδο 01-01-2024 έως 31-12-2028.
16) Την ανάγκη επικουρίας του Δημάρχου στο έργο του.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:
Α. Ορίζει τους κατωτέρω Δημοτικούς Συμβούλους ως Αντιδημάρχους του
Δήμου Αμοργού, με θητεία από 01/01/2024 μέχρι 31/12/2024 και τους
μεταβιβάζει αρμοδιότητες ως εξής:
1) O Δημοτικός Σύμβουλος, Σίμος Σταμάτιος του Ευαγγέλου ορίζεται
Αντιδήμαρχος “Καθαριότητας και Υποδομών” με αντιμισθία και του
μεταβιβάζονται:
Καθ΄ ύλην αρμοδιότητες:
– Η εποπτεία (επίβλεψη – κατεύθυνση – έλεγχο) του προσωπικού και των
μέσων και την λειτουργία των υπηρεσιών καθαριότητας –
ηλεκτροφωτισμού – πρασίνου – ύδρευσης – αποχέτευσης που
περιλαμβάνουν:
o Αποκομιδή αστικών απορριμμάτων.
o Διαχείριση στερεών αποβλήτων και αδρανών υλικών.
o Καθαριότητα οδών, πλατειών και κοινοχρήστων χώρων.
o Καθαριότητα ακτών, αιγιαλού-παραλίας.
o Καθαρισμός ρεμάτων.
o Λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών
στα οποία συμμετέχει ο Δήμος.
o Καθαριότητα των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των
Δημοτικών κτιρίων και λοιπών Δημοτικών εγκαταστάσεων.
o Καθαριότητα, συντήρηση και λειτουργία Δημοτικών
Αποχωρητηρίων.
o Λειτουργία των υπηρεσιών ηλεκτροφωτισμού και
αποκατάστασης βλαβών.
o Εφαρμογή του κανονισμού καθαριότητας και επιβολής
προστίμων.
o Εποπτεία και ευθύνη της περισυλλογής εγκαταλελειμμένων
αυτοκινήτων, μηχανημάτων και σκαφών.
o Εποπτεία και ευθύνη εκτέλεσης εργασιών συντήρησης πρασίνου.
o Η εποπτεία και η ευθύνη ομαλής λειτουργίας των μονάδων
αφαλάτωσης και δικτύων ύδρευσης και των υδάτινων πόρων του
Δήμου.
o Η εποπτεία και η ευθύνη ομαλής λειτουργίας των μονάδων
Βιολογικού Καθαρισμού Λυμάτων και των δικτύων αποχέτευσης
και των αντλιοστασίων του Δήμου.
o Η ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού ύδρευσης και
αποχέτευσης και την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες.
o Η ευθύνη για τον ποιοτικό έλεγχο των υδάτων.
– Η εποπτεία του γραφείου κίνησης οχημάτων και του ελέγχου κίνησης
και συντήρησης όλων των τροχοφόρων του Δήμου.
– Η εποπτεία και ευθύνη συντήρησης και καθαριότητας των Κοιμητηρίων.
– Η ευθύνη της συντήρησης και της παρακολούθησης των Ιατρείων και
του Κέντρου Υγείας σε συνεργασία με την Διοικούσα Επιτροπή του
Κέντρου Υγείας.
– Η ευθύνη επί συνόλου για θέματα συγκοινωνίας και κυκλοφορίας του
νησιού συμπεριλαμβανομένης της σήμανσης των οδών, της συντήρησης
και της επισκευής του τροχαίου υλικού και της οδικής ασφάλειας.
– Η εποπτεία και η ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας.
– Η ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού κοινόχρηστων χώρων.
– Η εποπτεία και τον έλεγχο των χώρων στάθμευσης.
– Τον συντονισμό, έλεγχο και την επίβλεψη του τεχνικού και βοηθητικού
προσωπικού και την εποπτεία και ευθύνη των θεμάτων Υγιεινής και
Ασφάλειας των εργαζομένων εκτός του Δημοτικού Καταστήματος.
– Η εποπτεία και ευθύνη συντήρησης και καλής λειτουργίας των
Δημοτικών Σφαγείων.
– Η εποπτεία, ευθύνη και ο συντονισμός θεμάτων που αφορούν τα
αδέσποτα παραγωγικά ζώα.
– Την θεώρηση του γνησίου της υπογραφής γενικά και την επικύρωση
φωτοαντιγράφων εγγράφων που υπάρχουν στο αρχείο του Δήμου ή
προσκομίζονται από τους πολίτες για το σκοπό αυτό.
– Την υπογραφή πιστοποιητικών προσωπικής και οικογενειακής
κατάστασης των δημοτών και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας και
ΤΑΠ, κατά την απουσία του Δημάρχου.
Κατά τόπο τις εξής αρμοδιότητες για τις Δημοτικές Κοινότητες Αμοργού,
Αρκεσίνης και Βρούτση.
– Έχει την εποπτεία και τον έλεγχο για την διαφύλαξη υλικών και
περιουσιακών στοιχείων των δημοτικών κοινοτήτων.
– Συνεργάζεται με τους Προέδρους των Συμβουλίων των Δημοτικών
Κοινοτήτων και τους Προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων για την
επίλυση των προβλημάτων τους.
– Συντονίζει την Τεχνική υποστήριξη Τοπικού Επιπέδου Πολιτιστικών
εκδηλώσεων.
2) Η Δημοτική Σύμβουλος, Δεσποτίδη Καλλιόπη (Πόπη) του Δημητρίου
ορίζεται Αντιδήμαρχος “Τουριστικής Προβολής και Κοινωνικής
Πρόνοιας” με αντιμισθία και της μεταβιβάζονται:
Καθ΄ ύλην αρμοδιότητες:
– Η εποπτεία και ο συντονισμός θεμάτων τουριστικής ανάπτυξης και
προβολής του Δήμου.
– Η τέλεση πολιτικών γάμων.
– Η ευθύνη για την λειτουργία γραφείου τύπου και δημοσίων σχέσεων.
– Ο συντονισμός και η εποπτεία της λειτουργίας του προσωπικού και των
υποδομών του Κάμπινγκ σε συνεργασία με το γραφείο προσωπικού του
Δήμου, την τεχνική υπηρεσία και τον καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο και τον
ημερήσιο έλεγχο της βεβαίωσης των εισπράξεων σε συνεργασία με την
Ταμειακή υπηρεσία του Δήμου.
– Η εποπτεία και ευθύνη ασφαλούς λειτουργίας και συντήρησης των
παιδικών χαρών και παιδικών σταθμών.
– Η εποπτεία και ευθύνη ασφαλούς λειτουργίας και συντήρησης του
Λαογραφικού Μουσείου, της Αρχειακής Συλλογής και της Δημοτικής
Βιβλιοθήκης του Δήμου Αμοργού.
– Η εποπτεία και ευθύνη της λειτουργίας του Προγράμματος «Βοήθεια
στο σπίτι».
– Η εποπτεία και ευθύνη των κοινωνικών υπηρεσιών αλληλεγγύης και του
εθελοντισμού.
– Η διασφάλιση της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των γυναικών σε
όλους τους τομείς και την προστασία αυτών όπως και των ανήλικων
ατόμων από κάθε μορφή βίας εντός και εκτός οικογένειας,
– Η υποστήριξη, προστασία και φροντίδα ευπαθών ομάδων πληθυσμού
και ατόμων που έχουν αντίστοιχη ανάγκη (υποστήριξης, προστασίας και
φροντίδας)
– Η εποπτεία, ευθύνη και τον συντονισμό θεμάτων που αφορούν τα
αδέσποτα ζώα συντροφιάς.
– Η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής γενικά και την επικύρωση
φωτοαντιγράφων εγγράφων που υπάρχουν στο αρχείο του Δήμου ή
προσκομίζονται από τους πολίτες για το σκοπό αυτό.
– Η υπογραφή πιστοποιητικών προσωπικής και οικογενειακής
κατάστασης των δημοτών και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας και
ΤΑΠ, κατά την απουσία του Δημάρχου.
Κατά τόπο τις εξής αρμοδιότητες για την Δημοτική Κοινότητα Καταπόλων
– Έχει την εποπτεία και τον έλεγχο για την διαφύλαξη υλικών και
περιουσιακών στοιχείων της Δημοτικής Κοινότητας.
– Συνεργάζεται με τον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Δημοτικής
Κοινότητας για την επίλυση των προβλημάτων της Κοινότητας.
– Συντονίζει την Τεχνική υποστήριξη Τοπικού Επιπέδου Πολιτιστικών
εκδηλώσεων.
3. O Δημοτικός Σύμβουλος, Γρίσπος Κωνσταντίνος του Ευαγγέλου
ορίζεται Αντιδήμαρχος “Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος” χωρίς
αντιμισθία και του μεταβιβάζονται:
Καθ΄ ύλην αρμοδιότητες:
– Η εποπτεία και επίβλεψη της προόδου των εργασιών, των έργων,
υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών που περιλαμβάνονται στο Τεχνικό
Πρόγραμμα του Δήμου σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία και τον
καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο.
– Η εκπόνηση και υλοποίηση δράσεων για την προστασία του
Περιβάλλοντος και της μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος του
Δήμου.
– Η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής γενικά και την επικύρωση
φωτοαντιγράφων εγγράφων που υπάρχουν στο αρχείο του Δήμου ή
προσκομίζονται από τους πολίτες για το σκοπό αυτό.
– Η υπογραφή πιστοποιητικών προσωπικής και οικογενειακής
κατάστασης των δημοτών και τις βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας και
ΤΑΠ, κατά την απουσία του Δημάρχου.
Κατά τόπο τις εξής αρμοδιότητες για τις Δημοτικές Κοινότητες Αιγιάλης και
Θολαρίων.
– Έχει την εποπτεία και τον έλεγχο για την διαφύλαξη υλικών και
περιουσιακών στοιχείων των Δημοτικών Κοινοτήτων.
– Συνεργάζεται με τους Προέδρους των Συμβουλίων των Δημοτικών
Κοινοτήτων και τους Προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων για την
επίλυση των προβλημάτων τους.
– Συντονίζει την Τεχνική υποστήριξη Τοπικού Επιπέδου Πολιτιστικών
εκδηλώσεων.
Β. Τον Δήμαρχο αναπληρώνουν οι Αντιδήμαρχοι σε περίπτωση απουσίας του
ή κωλύματος, με την σειρά ορισμού τους.
Γ. Οι ανωτέρω κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν μπορούν να εκλεγούν
μέλη του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Δ. Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος των Αντιδημάρχων τις
αρμοδιότητες ασκεί ο Δήμαρχος.
Ε. Η ανάκληση Αντιδημάρχου είναι δυνατή μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από
τον ορισμό του, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Δημάρχου, για λόγους
που ανάγονται στην άσκηση των καθηκόντων του.
Ζ. Ορίζει τους κατωτέρω δημοτικούς συμβούλους ως Εντεταλμένους
Συμβούλους του Δήμου Αμοργού, χωρίς αμοιβή με θητεία από 01/01/2024
μέχρι 31/12/2024,
1) Τον δημοτικό σύμβουλο Γρίσπο Περικλή του Ιωάννη, για θέματα
Πολιτισμού με αρμοδιότητα τον σχεδιασμό, την εποπτεία και τον
συντονισμό πολιτιστικών εκδηλώσεων και εν γένει των δράσεων
πολιτιστικής προβολής σε συνεργασία με πολιτιστικούς συλλόγους και
φορείς.
2) Τον δημοτικό σύμβουλο Γρίσπο Σταμάτιο του Λάμπρου για
θέματα Αθλητισμού με αρμοδιότητα την εποπτεία και ευθύνη
ασφαλούς λειτουργίας και συντήρησης των δημοτικών χώρων άθλησης
και της διοργάνωσης των αθλητικών δράσεων του Δήμου Αμοργού.
3) Τον δημοτικό σύμβουλο Συμιδαλά Νικόλαο του Ανάργυρου, για
θέματα Παιδείας, Εκπαίδευσης και Εθελοντισμού με
αρμοδιότητα την εποπτεία και ευθύνη ασφαλούς λειτουργίας και
συντήρησης των σχολικών κτιρίων, την οργάνωση των εθελοντικών
ομάδων σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου Αμοργού και την
διοργάνωση εθελοντικών δράσεων στον Δήμο Αμοργού
Η παρούσα απόφαση να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου και στο
πρόγραμμα «Διαύγεια».
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ