Κύκλο εργασιών 234,9 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 117,4 εκατ. από τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια ανακοίνωσε η Fraport AG για τη χρήση του 2017. Τα μεγέθη αυτά αφορούν την περίοδο από τις 11 Απριλίου, οπότε και η θυγατρική της Fraport Greece τα παρέλαβε από το ελληνικό Δημόσιο, έως και τις 31 Δεκεμβρίου, δηλαδή περίοδο 9 μηνών. Το καθαρό αποτέλεσμα, μετά φόρων τόκων αποσβέσεων και δικαιωμάτων μειοψηφίας, ανέρχεται στα 13,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της γερμανικής μητρικής Στέφαν Σούλτε, τα 14 ελληνικά αεροδρόμια συνέβαλαν καθοριστικά στις ενισχυμένες οικονομικές επιδόσεις του ομίλου.

Η Fraport Greece από τις 11 Απριλίου του 2017 έως τα τέλη της χρήσης διακίνησε 27,583 εκατ. επιβάτες ή 10,3% περισσότερους από ό,τι το ίδιο διάστημα του 2016. Παράλληλα, επιμηκύνοντας την ημερησία διάρκεια λειτουργίας τους, αύξησε τα διαθέσιμα slots και εξυπηρέτησε 227.195 κινήσεις αεροσκαφών ή 11,7% περισσότερες.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντος σύμβουλου της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ στην «Κ», το 2018 αναμένεται περαιτέρω αύξηση της επιβατικής κίνησης της τάξεως του 5% κατ’ ελάχιστον, η οποία θα προέλθει τόσο από την άνοδο του τουρισμού όσο και από νέες εμπορικές συμφωνίες που έχει δρομολογήσει. Είναι ίσως ενδεικτικό πως η Fraport Greece υποδέχεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη την πρώτη απευθείας πτήση της Qatar Airways από την Ντόχα, η οποία θα πραγματοποιείται τέσσερις φορές εβδομαδιαίως με στόχο από το 2019 να γίνει καθημερινή.

Για το σύνολο των δραστηριοτήτων της παγκοσμίως η Fraport AG ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 2,935 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 1,003 δισ. Να σημειωθεί πως στην Fraport Greece ενσωματώνονται δικαιώματα μειοψηφίας και ειδικότερα 16,6% της Slentel, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και 10% του The Marguerite Fund, στο οποίο συμμετέχει μεταξύ άλλων και η ΕΤΕπ. Το Marguerite απέκτησε το 10% από τη Slentel στην εκπνοή του 2017. Η Fraport AG ελέγχει το 73,4% της Fraport Greece, που με τη σειρά της είναι η παραχωρησιούχος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Κατέβαλε 1,23 δισ. ευρώ για την απόκτησή τους και έχει δρομολογήσει επενδύσεις άλλων 400 εκατ.

Ο Στέφαν Σούλτε κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων τόνισε πως οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες έχουν ήδη αρχίσει ή αρχίζουν τώρα με στόχο τα μισά από τα 14 αεροδρόμια να είναι έτοιμα είτε πριν από το καλοκαίρι του 2019 (Ζάκυνθος, Καβάλα, Χανιά) είτε μετά (Κεφαλονιά, Ακτίο, Σάμος, Σκιάθος). Το 2020 έχει προγραμματιστεί η ολοκλήρωση των έργων σε Μυτιλήνη, Κω, Ρόδο και Σαντορίνη, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2021 θα έχουν τελειώσει και σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα και Μύκονο.

Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ