Τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας που διεξήχθη τον Απρίλιο, παρουσίασε χθες η Global Blue Hellas σε ψηφιακή εκδήλωση, σχετικά με την επίδραση που επιφέρει το BREXIT στη νομοθεσία και το δικαίωμα των Βρετανών να πραγματοποιούν από 1η Ιανουαρίου 2021, Tax Free αγορές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην ψηφιακή εκδήλωση συμμετείχε και ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, κ. Άρης Ίκκος οποίος παρουσίασε τις προσδοκίες ανάκαμψης της Βρετανικής και της παγκόσμιας αγοράς μετά την πανδημία, και τους παράγοντες που την επηρεάζουν (εμβολιασμοί, διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις, ευέλικτη πολιτική κρατήσεων κλπ.). Επίσης, ανέδειξε την σημασία βελίτωσης της εμπειρίας shopping στην Ελλάδα για την ενίσχυση έναντι του ανταγωνισμού.
Η Ελλάδα 2ος δημοφιλέστερος προορισμός για ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο
Σχετικά με τις προτιμήσεις των Βρετανών για το φετινό καλοκαίρι, η Ελλάδα καταλαμβάνει τη 2η θέση, μετά την Ισπανία, με μερίδιο αγοράς 11% και αύξηση αυτής της προτίμησης 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019.
Με συνολικά πάνω από 70 εκ. ταξίδια στην Ευρώπη το 2019, οι κυριότερες χώρες που επισκέπτονται οι Βρετανοί είναι η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, και η Ιρλανδία, με την Ελλάδα να υποδέχεται σχεδόν 4[1] εκ. κάθε χρόνο.
Οι ευκατάστατοι Βρετανοί ταξιδιώτες θα είναι οι πρώτοι που θα ταξιδέψουν
Η αβεβαιότητα σχετικά με το άνοιγμα των συνόρων εξακολουθεί να δυσκολεύει τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών διακοπών για τους ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 67[2]% των Βρετανών θα ήθελαν να ταξιδέψουν μέσα στους επόμενους 6 μήνες, ενώ το 27% αυτών επιθυμούν να ταξιδέψουν άμεσα αυτό το καλοκαίρι. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, φαίνεται ότι οι ευκατάστατοι Βρετανοί ταξιδιώτες θα είναι οι πρώτοι που θα ταξιδέψουν φέτος το καλοκαίρι με ποσοστό 37% ενώ έχουν στη διάθεσή τους προϋπολογισμό ταξιδιού πάνω από £1Κ.
Οι Βρετανοί ταξιδιώτες εμφανίζουν πρόθεση για αγορές σε ρούχα και αξεσουάρ
Σήμερα μόνο το 43% των Βρετανών ταξιδιωτών γνωρίζει ότι έχει δικαίωμα για tax free αγορές από τους οποίους το 62% εκφράζει πρόθεση να ξοδέψει περισσότερο λόγω των ελκυστικότερων τιμών που επιφέρει το δικαίωμα για αφορολόγητες αγορές.
Αντίστοιχα και στην κατηγορία των ευκατάστατων Βρετανών ταξιδιωτών με προϋπολογισμό ταξιδιού πάνω από £1Κ, εκφράζεται σε ποσοστό 61% η ίδια πρόθεση.
Μάλιστα, η συντριπτική πλειοψηφία των Βρετανών επιθυμεί να πραγματοποιήσει αγορές σε ρούχα και αξεσουάρ (71%), ενώ ακολουθούν στις προτιμήσεις τους τα αρώματα και τα καλλυντικά (47%), τα ρολόγια και τα κοσμήματα (28%) και τα ηλεκτρονικά είδη (13%)[3].
Στο 50% οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων από το Η.Β. σε σχέση με το 2019
Σύμφωνα με τη συνεργάτιδα εταιρία έρευνας ταξιδιών Forward Keys, οι κρατήσεις εισιτηρίων από το Η.Β. προς την Ε.Ε. για το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, βρίσκονται σήμερα στο 50% σε σχέση με το 2019.
Στα τελευταία στοιχεία του Μαΐου, οι αεροπορικές εταιρείες στοιχηματίζουν στην Ελλάδα με την διαθεσιμότητα αεροπορικών θέσεων να είναι μεγαλύτερη και από αυτήν του 2019. Επιπλέον, είναι εντυπωσιακό πως οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης του Η.Β. και η αντίστοιχη κατάταξη της χώρας μας στην πορτοκαλί κατηγορία, μετατόπισε την διαθεσιμότητα από τον Μάρτιο στον Ιούνιο, χωρίς όμως να μειωθούν οι διαθέσιμες θέσεις -οι οποίες από τον Ιούνιο και μετά ξεπερνούν κατά πολύ αυτές του 2019, αλλά και παρουσιάζουν συνεχόμενες αυξητικές τάσεις.
Τα Ιόνια Νησιά ο δημοφιλέστερος προορισμός για τους ταξιδιώτες από το Η.Β.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ, τα Ιόνια νησιά αποτελούν τον δημοφιλέστερο προορισμό για τους Βρετανούς, με τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη να ακολουθούν. Η Αττική κατέχει το 20% της κίνησης, αλλά δεν είναι ένας αυτοτελής προορισμός αφού θεωρείται hub για την μεταφορά επισκεπτών στα νησιά μέσω του Πειραιά.
Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, μετά την Κρήτη που κατέχει το 16%, η Κέρκυρα συγκεντρώνει το 14%, η Ρόδος ακολουθεί με 12%, και η Ζάκυνθος με 9%. Η Θεσσαλονίκη, και κατ’ επέκταση η Χαλκιδική κατέχουν μερίδιο 7%, η Κως 6% και η Κεφαλλονιά 5%[4].
Ακολουθούν η Σαντορίνη και η Μύκονος με μικρότερα μερίδια απευθείας αφίξεων (2%), αλλά με μεγαλύτερη συγκέντρωση Βρετανών τουριστών μέσω των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.
15-25% φθηνότερο το ελληνικό λιανεμπόριο σε σχέση με το βρετανικό
Εκτός από δημοφιλέστερος προορισμός για καλοκαιρινές διακοπές, η Ελλάδα μετατρέπεται ως ελκυστικός προορισμός για αγορές. Η Ελληνική αγορά είναι κατά 5%-10% φθηνότερη από την αγορά του Η.Β. Αυτό σε συνδυασμό με τον ισχύοντα πίνακα επιστροφής ΦΠΑ, που προσθέτει επιπλέον 10-15 ποσοστιαίες μονάδες, καθιστά την Ελληνική λιανική αγορά συνολικά 15%-25% φθηνότερη σε σχέση με τη Βρετανική.
Ο κ. Μάνθος Δημόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Global Blue Hellas δήλωσε: “Οι αλλαγές που επιφέρει το Brexit στην αγορά του Tax Free Shopping αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία για την ανάπτυξη του ελληνικού λιανεμπορίου εφόσον η χώρα μας αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τους Βρετανούς ταξιδιώτες. H Global Blue με στόχο την εξυπηρέτηση των Βρετανών επισκεπτών, ανοίγει νέα σημεία επιστροφής ΦΠΑ σε Κω, Κεφαλονιά, Σκιάθο, Άκτιο και Καλαμάτα. Επιπλέον, παρέχει νέες καινοτόμες λύσεις και εργαλεία που αυξάνουν την απόδοση του εμπόρου, προσελκύουν νέους πελάτες και εξυπηρετούν ταχύτερα τον ταξιδιώτη”.
Πηγή: https://www.capital.gr