Η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου στη Σαντορίνη, στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού Περιβαλλοντικού Δικτύου «ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ:

Από τις 12 έως τις 14 Μαΐου η μία από τις δύο περιβαλλοντικές ομάδες του σχολείου μας επισκέφθηκε τη Σαντορίνη.Η εκδρομή αυτή ήταν το επιστέγασμα μιας προσπάθειας που ξεκίνησε στην αρχή της χρονιάς, όταν το σχολείο μας εντάχθηκε στο πανευρωπαϊκό δίκτυο ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ και περιέλαβε στο πρόγραμμα των σχολικών δραστηριοτήτων τη μελέτη των ηφαιστείων, ειδικότερα αυτού της Σαντορίνης. Τα παιδιά μελέτησαν τη δημιουργία των ηφαιστείων, τη λειτουργία και τη σημασία τους και έκαναν πολλές σχετικές εργασίες.

Με την επίσκεψη στη Σαντορίνη είχαν την ευκαιρία να δουν το πιο σημαντικό ηφαίστειο καθώς και ένα από τα ωραιότερα νησιά της χώρας μας. Γνώρισαν επίσης από κοντά τους μαθητές του Γυμνασίου Εμπορείου, με το οποίο το σχολείο μας συνεργάζεται τα δύο τελευταία χρόνια σε πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες.

«Το ταξίδι μας για τη Σαντορίνη ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης, 12 Μαΐου. Όταν φτάσαμε στο νησί, πήραμε το λεωφορείο και κατευθυνθήκαμε προς το Γυμνάσιο Εμπορείου Θήρας. Εκεί, μαθητές και δάσκαλοι μας υποδέχτηκαν με κέρασμα, χορούς και μουσική. Μετά από πολύωρο χορό αποχαιρετήσαμε τους μαθητές και ξεκινήσαμε για το οινοποιείο «Χατζηδάκης». Είδαμε το χώρο παραγωγής και ζύμωσης των κρασιών και πληροφορηθήκαμε για την ιδιαιτερότητα των αμπελιών της περιοχής. Απολαύσαμε το πλούσιο κέρασμα που μας παρατέθηκε και ύστερα αναχωρήσαμε για το ξενοδοχείο. Ξεκουραστήκαμε, φάγαμε και ετοιμαστήκαμε για το περίφημο ηλιοβασίλεμα στην Οία. Όταν φτάσαμε στα γραφικά σοκάκια  της Οίας πιάσαμε θέση για το μαγευτικό θέαμα και τραβήξαμε αμέτρητες φωτογραφίες! Μετά από πολλή ώρα γυρίσαμε στα Φηρά, περιπλανηθήκαμε, γνωρίσαμε το χωριό και απολαύσαμε ένα πρόχειρο γεύμα. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, ώστε να κρατήσουμε δυνάμεις για την επομένη μέρα!

Η δεύτερη μέρα ήταν η καλύτερη και μας άρεσε περισσότερο. Ξυπνήσαμε το πρωί και ξεκινήσαμε με τα πόδια για το τελεφερίκ. Κατά την κατάβαση είδαμε την πανοραμική θέα της καλδέρας και φτάσαμε στο λιμάνι. Μετά από λίγη ώρα αναμονής πήραμε το καραβάκι και ξεναγηθήκαμε γύρω από την Παλιά και Νέα Καμένη και τις θερμές πηγές. Μετά από λίγο φτάσαμε στο ηφαίστειο. Η διαδρομή ήταν κουραστική και ατελείωτη, όμως άξιζε τον κόπο! Η ανάβαση ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία!Μας εντυπωσίασε ο κρατήρας και η έντονη μυρωδιά από θειάφι, που δείχνει ότι το ηφαίστειο αυτό είναι ενεργό!.

Τοβράδυ κατευθυνθήκαμε προς τον Προφήτη Ηλία, όπου είδαμε την υπέροχη θέα, ενώ αργότερα στα Φηρά χορέψαμε κρητικούς χορούς στην πλατεία και περάσαμε εξαιρετικά.

Η τρίτη μέρα ήταν και η πιο στενάχωρη, διότι θα έπρεπε να αποχωρήσουμε από το νησί, αλλά και πάλι περάσαμε υπέροχα. Ξυπνήσαμε το πρωί, ετοιμάσαμε τις βαλίτσες μας και στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε με τα πόδια στο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, στο κέντρο των Φηρών. Αφού είδαμε όλα τα εκθέματα, μπήκαμε στο λεωφορείο που θα μας μετέφερε μέχρι το λιμάνι. Εκεί, επιβιβαστήκαμε στο καράβι, φτάσαμε στο λιμάνι του Ηρακλείου και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Αποχαιρετιστήκαμε και αυτή η φανταστική εκδρομή έλαβε τέλος».