Ως «άτι του ελληνικού Τουρισμού» περιγράφει τη Σαντορίνη ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού, Αντώνης Παγώνης, στη συνέντευξή του στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ από τη WTM 2025.

Όπως εξηγεί, η εικόνα της έκθεσης γεμίζει τους επαγγελματίες του νησιού χαρά και αισιοδοξία, παρά το γεγονός ότι φέτος καταγράφεται μια μικρή μείωση από την αγγλική αγορά, που αποδίδεται και στις ιδιαίτερες συνθήκες της χρονιάς.

«Μας γεμίζει χαρά και αισιοδοξία η εικόνα που βλέπουμε στην WTM», σημειώνει, υπογραμμίζοντας ότι οι συναντήσεις με tour operators και συνεργάτες επιβεβαιώνουν τη διαχρονική δύναμη του brand “Santorini”. Παρά τη μικρή διόρθωση, όπως τη χαρακτηρίζει, η ζήτηση παραμένει ισχυρή και οι προοπτικές για το 2026 είναι θετικές, εφόσον διαχειριστούν σωστά οι προκλήσεις.

Ο κ. Παγώνης τονίζει ότι «η Σαντορίνη είναι τόσο σημαντική που μπορεί να επηρεάσει τη συνολική εικόνα του ελληνικού Τουρισμού». Γι’ αυτό, όπως λέει, το νησί πρέπει να βοηθηθεί ουσιαστικά, ιδίως μετά τη συγκυρία που επηρέασε την κίνηση. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας με αυτές τις υποδομές», αναφέρει με έμφαση, επισημαίνοντας τα προβλήματα σε δρόμους, δίκτυα και διαχείριση ροών επισκεπτών.

Παρά τις δυσκολίες, όμως, ο πρόεδρος των ξενοδόχων εμφανίζεται βέβαιος ότι «για μια ακόμη χρονιά θα καταρρίψουμε όλα τα ρεκόρ», υπό την προϋπόθεση ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι –κράτος, αυτοδιοίκηση, φορείς, επαγγελματίες– θα δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό. «Η Σαντορίνη έχει τεράστιες αντοχές και ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες. Το θέμα είναι να τη στηρίξουμε με σοβαρότητα και σχέδιο», καταλήγει.