Με αφορμή τα μέτρα για τον περιορισμό εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, οι ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε αναστολή και σε τροποποιήσεις των δρομολογίων τους.
Χωρίς πλοία είναι οι κάτοικοι σε Άνδρο, Τήνο και Μύκονο το Σάββατο, την Κυριακή και τη Δευτέρα . Ήδη, το Superferry II αποσύρθηκε στον Πειραιά και ετοιμάζεται για αναστολή συμβάσεων του πληρώματος και η GoldenStar θέτει σε αναστολή συμβάσεων και υπαλλήλους των γραφείων της. Ομοίως η Σύρος και η Σαντορίνη είναι χωρίς σύνδεση τα Σαββατοκύριακα και την Δευτέρα.Η Νάξος και η Πάρος μέχρι στιγμής είναι χωρίς πλοία το Σάββατο. Δραματική είναι η κατάσταση και στα άλλα μικρότερα κυκλαδονήσια όπως στην Ίο που έχει διασύνδεση μόνο τρεις φορές την εβδομάδα.
Η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε ευκαιρία για να προσφέρει νέα προνόμια και «ζεστό» χρήμα και στους εφοπλιστές, ενώτην ίδια ώρακαθημερινές είναι οι καταγγελίες για μαζικές απολύσεις ναυτεργατών, μειώσεις οργανικών συνθέσεων, που πραγματοποιούν οι εφοπλιστές με πρόσχημα την επιδημία του κορονοϊού.
Είναι γνωστές οι τακτικές των εφοπλιστικών εταιριών να έχουν καθημερινά πλοία τους θερινούς μήνες και όσο διαρκεί η σεζόν και το χειμώνα να μειώνουν δραματικά τα δρομολόγια τους.
Τώρα αξιοποιούν την κατάσταση που επικρατεί με την επιδημία καιεν μέσω καραντίνας καταδικάζουν στην απομόνωση τα νησιά μας, με ο,τι θα σημάνει αυτό για την εξασφάλιση της τροφοδοσίας των νησιών και τις αναγκαίες μετακινήσεις για ιατρικούς λόγους των κατοίκων.
Οι επιπτώσεις από μια τέτοια απόφαση θα είναι ακόμη μεγαλύτερες στο ενδεχόμενο απαγορευτικού απόπλου λόγω καιρικών συνθηκών.
Τα τεράστια κέρδη των εφοπλιστών από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με τις επιδοτήσεις και τις συνεχείς αυξήσεις των εισιτηρίων (Μόνο τα τελευταία 5 χρόνια οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 31%), είναι απαράβατος νόμος για αυτούς.
Έχει τεράστια ευθύνη και η παρούσα κυβέρνηση αλλά και οι προηγούμενες που σταθερά η εφαρμοζόμενη πολιτική τους στον χώρο των ακτοπλοϊκών μεταφορών καθορίζεται από τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές, προκαλώντας έτσι σοβαρές επιπτώσεις στην ζωή των νησιωτών. Με τη βούλα της κυβέρνησης αξιοποιούν τώρα και την επιδημία για να εξυπηρετήσουν τα σχέδιά τους. Στην κατεύθυνση της εξασφάλισης των κερδών των εφοπλιστών είναι και τα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο.
Οι σχεδιασμοί των εφοπλιστών είναι με βάση τα δικά τους συμφέροντα και γι’ αυτό βρίσκονται μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών.
Καμιά μείωση στα δρομολόγια, ούτε σκέψη για αύξηση των εισιτηρίων
Καμιά απόλυση εργαζομένων στην ακτοπλοΐα
Καλούμε το λαό των νησιών μας να συνεχίσει τις διεκδικήσεις του για:
- Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά και Ραφήνα, χειμώνα – καλοκαίρι.
- Μείωση 50% των εισιτηρίων- Ναύλα προσιτά στους επιβάτες που θα συμβαδίζουν με το επίπεδο των μισθών και συντάξεων της πλειονότητας των Ελλήνων εργαζομένων.
- Διατήρηση και παραπέρα διεύρυνση των εκπτώσεων των εισιτηρίων στις ευπαθείς ομάδες (συνταξιούχους, άνεργους, πολύτεκνους κ.α.)
- Δωρεάν μετακινήσεις για φοιτητές, στρατιώτες, ΑΜΕΑ.»
Κυκλάδες, 31-03-2019
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ του ΚΚΕ