Η ανάγκη ανάδειξης του value for money των υπηρεσιών, οι μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάκαμψης για τα καταλύματα μεσαίας κατηγορίας και οι ευοίωνες προοπτικές της ευρωπαϊκής αγοράς ταξιδιωτών είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα της Phocusright η οποία παρουσιάστηκε, κατά το 4ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ (πραγματοποιείται με τη συνεργασία της Phocusright), που βρίσκεται σε εξέλιξη στο διαδίκτυο. Η έρευνα έδειξε ακόμη, ότι το 2021 θα υπάρξει ανάκαμψη στον τουρισμό, όμως η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 θα πρέπει να αναμένεται το 2025.
Το 2020, μπορεί να αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία για ευσυνειδησία και για φιλότιμο στον ελληνικό τουρισμό, κάτι που μας βοηθάει να λάμπουμε προς τα έξω, δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης σε χαιρετισμό που απηύθυνε κατά την έναρξη του Φόρουμ.
Όπως είπε ο υπουργός, το καλοκαίρι, ο ελληνικός τουρισμός ήταν παράδειγμα προς μίμηση, με σχεδόν 5 εκατ. επισκέπτες και μόλις 0,03% επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. Η χώρα μας φάνηκε ότι μπορεί να εφαρμόσει καινοτόμες μεθόδους στον τουρισμό και ο τουριστικός τομέας πρέπει να δεχθεί τα συγχαρητήριά μας γιατί τα ελληνικά ξενοδοχεία τα κατάφεραν για το brand Ελλάδα. Κερδίσαμε απόθεμα εμπιστοσύνης το οποίο μπορούμε να κεφαλαιοποιήσουμε στο μέλλον, τόνισε ο κ. Θεοχάρης.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στο 10ετές στρατηγικό πλαίσιο για τον τουρισμό, που πρέπει να συντονιστεί με τις προτεραιότητες του Ταμείου Ανάκαμψης ξεκινώντας από το 2021, και που υφίσταται προσαρμογές ώστε να παραμείνει η Ελλάδα ανταγωνιστική και προσαρμοστική στις εξελίξεις. Έμφαση, τόνισε ο κ. Θεοχάρης, πρέπει να δοθεί στην αειφόρο ανάπτυξη και την ψηφιακή μεταρρύθμιση, γιατί αυτό είναι το τουριστικό μέλλον της χώρας, όπως είπε. Μέσα από παραγωγικό διάλογο, επεξεργαζόμαστε ιδέες για ένα παραγωγικό μοντέλο για τον τουρισμό μας, υπογράμμισε.
Το εφετινό Φόρουμ Φιλοξενίας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο κόνσεπτ αειφορίας στον κλάδο των ξενοδοχείων, δήλωσε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, ενώ υπογράμμισε ότι παρά τις εποχές των προκλήσεων που διανύουμε, είναι σημαντικό να θέτουμε την εμπιστοσύνη μας στη βιομηχανία της φιλοξενίας.
Από τα στοιχεία της έρευνας της Phocusright, τα οποία παρουσίασε στο Φόρουμ ο αναλυτής αγοράς της εταιρίας, κ. Peter O’ Connor, προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα συμπεράσματα…
-Η παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά το 2019 ανήλθε σε 300 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μετά τον κορωνοϊό, το 2020, η εκτίμηση είναι 107 δισ. ευρώ, δηλαδή πτώση κατά 60% σε ετήσια βάση.
-Με τα εμβόλια, η αγορά θα ξεκινήσει να αναπτύσσεται το 2021 και θα φτάσει στα 168 δις. ευρώ. Η ανάκτηση θα είναι σταδιακή αλλά με συνέπεια.
-Πριν το 2025 δεν θα δούμε ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019, καθώς θα πάρει χρόνο ώστε το εμβόλιο να καλύψει ικανό μέρος του πληθυσμού στην Ευρώπη.
-Οι μεσογειακοί προορισμοί (Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα κλπ.) θα έχουν μεγαλύτερο από το μέσο όρο των συντελεστών ανάπτυξης κατά την πορεία της ανάκαμψης.
-Στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά θα υπάρξει μοτίβο ανάπτυξης αντίστοιχο της γενικής αγοράς ταξιδίων και η ανάκτηση εκτιμάται ότι θα είναι πιο γρήγορη για τα ξενοδοχεία.
-Το 2020, για πρώτη φορά, τα ξενοδοχεία πήραν μερίδιο της αγοράς από τους ΟΤΑ, προσελκύοντας άμεσες κρατήσεις. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να διατηρήσουν αυτό το νέο τους πλεονέκτημα και να προσπαθήσουν να διατηρήσουν άμεση σχέση με τους πελάτες τους μέσω του online marketing και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
-Όσον αφορά την ευρωπαϊκή αγορά ξενοδοχείων, το 2021 αναμένεται ετήσια αύξηση της τάξης του 65%, έναντι μείωσης περίπου 65% το 2020.
-Το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών (αγορές ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία), δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν μέσα στο ερχόμενο 12μηνο κυρίως εξαιτίας των περιορισμών για τον κορωνοϊό, αναδεικνύοντας την ανάγκη των ξενοδοχείων να προσφέρουν μια όσο το δυνατόν ξεκούραστη εμπειρία διακοπών στους επισκέπτες τους κατά τη διάρκεια της πορείας προς την ανάκαμψη.
-Όσοι μπορεί να αλλάξουν γνώμη για τα ταξίδια, δηλώνουν ότι για αυτό καθοριστικό ρόλο θα παίξουν τα εμβόλια παρά μια δυνητική μείωση του αριθμού κρουσμάτων.
-Η μείωση των εισοδημάτων των ταξιδιωτών εξαιτίας της πανδημίας, θα οδηγήσει τους ταξιδιώτες να επιλέγουν μικρότερης διάρκειας διακοπές, οικονομικότερους προορισμούς και λιγότερα ψώνια, ενώ σημαντικά φαίνεται να επηρεάζεται και η εστίαση.
-Σε επίπεδο επιλογών διαμονής και δραστηριοτήτων, οι ταξιδιώτες φαίνεται να επιλέγουν φθηνότερα καταλύματα μεσαίων κατηγοριών, καθώς και να μειώνουν τις επισκέψεις σε ατραξιόν, τις ξεναγήσεις και τις δραστηριότητες. Επομένως, το value for money είναι αναγκαία συνθήκη για τις επιχειρήσεις που φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν την περίοδο ανάκαμψης.