Την ώρα που η πανδημία σαρώνει κατά κύματα τον πληθυσμό, η εγκληματική πολιτική της εγκατάλειψης των δημόσιων δομών στη «γύμνια» τους, στην υποστελέχωση και στην υποχρηματοδότηση από την κυβέρνηση, όχι μόνο δεν αναστέλλεται, αλλά βρίσκει και στυλοβάτες στη τοπική διοίκηση.
Η Περιφερειακή Αρχή στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, έφερε και ψήφισε μαζί με τους συμβούλους της παράταξης «Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου», σύμβαση για υπηρεσίες τηλεϊατρικής με διαφημιστική εταιρεία, που λειτουργεί εκ μέρους μιας άλλης Ανώνυμης Ασφαλιστικής Εταιρείας Ζωής, η οποία θα εκτελέσει το έργο μέσω ενός προγράμματος με ευθύνη πάλι άλλης εταιρείας.
Αυτή η «αλληλουχία» ιδιωτικών εταιρειών, που θυμίζει «τρέχα-γύρευε», όσον αφορά τις ευθύνες απέναντι στους ασθενείς που θα ζητήσουν ιατρική βοήθεια μέσω της πλατφόρμας, καταλήγει σε «επαγγελματίες υγείας», οι οποίοι θα παρέχουν υπηρεσίες «δωρεάν» μέσω διαδικτύου.
Δεν είναι τυχαίο το ενδιαφέρον των εταιρειών που ανέλαβαν να στηρίξουν αυτό το πρόγραμμα, γιατί προσδοκούν να λειτουργήσει σαν «δούρειος ίππος», ώστε αργότερα σε προετοιμασμένο έδαφος να ξεκινήσουν κερδοφόρες μπίζνες στον τομέα της τηλεϊατρικής.
Οι δυνατότητες της τεχνολογίας αξιοποιούνται σ’ αυτή την κρίσιμη περίοδο από τις εταιρείες για να χτίζουν κοινωνικό πρόσωπο, αλλά και από τον κρατικό μηχανισμό ως εργαλείο συγκάλυψης των τραγικών ελλείψεων σε υποδομές και προσωπικό των δημόσιων Μονάδων Υγείας, λόγω της μείωσης των κρατικών δαπανών για την Υγεία, ως υποκατάστατο ουσιαστικά της φυσικής παρουσίας του γιατρού.
Η έλλειψη ειδικευμένων γιατρών στα νησιά και η οικονομική αδυναμία των ανθρώπων που τους κάνει ανέφικτη την ιατρική φροντίδα μετατρέπονται από κριτήρια για την άμεση αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων μέσα από τη θωράκιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας σε ευκαιρία για μεγαλύτερη διείσδυση των ιδιωτών στο τομέα της υγείας.
Αυτή τη στρατηγική εξυπηρετεί η συγκεκριμένη σύμβαση, που πέραν όλων των άλλων, εξασφαλίζει την πλήρη απαλλαγή των συμβαλλομένων από οποιεσδήποτε συνέπειες από τη χρήση αυτής της υπηρεσίας. Αναφέρεται στους όρους ότι ο χρήστης «..παραιτείται ρητά από κάθε είδους, άμεση ή έμμεση, αξίωση κατά της Εταιρείας σχετιζόμενη με απάντηση ή σύσταση των Επαγγελματιών Υγείας. Ο χρήστης αποδέχεται με αυτό το τρόπο αμετάκλητα και ανεπιφύλακτα ότι σε περίπτωση ιατρικού λάθους η Εταιρεία απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη.»
Όσον αφορά τα ιατρικά δεδομένα των ασθενών και τη χρήση τους η σύμβαση κάνει αναφορά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, η οποία είναι διάτρητη σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, ενώ στη συγκεκριμένη σύμβαση αναφέρεται στον όρο 8.4 «Οι πληροφορίες που σχετίζονται με τις υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων ιατρικών πληροφοριών, αποθηκεύονται σε ασφαλείς διακομιστές (servers) που διατηρούνται από την εταιρεία AMAZON WEB SERVICES (AWS) στην Φρανκφούρτη , Γερμανία.»
Αυτά δεν είναι πρωτοποριακά προγράμματα όπως τα βαφτίζουν οι υποστηρικτές τους, αλλά «σπασμένα καθρεφτάκια σε ιθαγενείς» επικίνδυνα, όσο επικίνδυνη είναι και η εγκληματική πολιτική που ακολουθούν στην υγεία.
Η Περιφερειακή Αρχή, με τα οξυμένα αντανακλαστικά που έχει στις επιθυμίες του συστήματος, συμφώνησε να οριστούν χρήστες αυτής της πλατφόρμας οι δικαιούχοι του κοινωνικού παντοπωλείου, δηλ. οι άποροι και όλοι οι κάτοικοι των νησιών κάτω από 1.000 κατοίκους. Σύνολο 10.013 άτομα.
Δεν υπάρχει άλλο αίτημα που ν’ ανταποκρίνεται στις κρίσιμες αυτές ώρες και στις ανάγκες των καιρών, παρά μόνο η πλήρης κάλυψη με μόνιμο υγειονομικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται όλα τα νησιά, μικρά-μεγάλα, με 200 ή πάνω από 100.000 κατοίκους.
Η τηλεϊατρική να λειτουργεί ενισχυτικά στο πλαίσιο ενός συστήματος υγείας δημόσιου και δωρεάν με ευθύνη του κράτους και όχι ως υποκατάστατο των ελλείψεων.