«Εάν αυξηθεί σημαντικά η κίνηση, τα λιμάνια δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης

Ατελείωτες ουρές από αυτοκίνητα και φορτηγά, συνωστισμός και ταλαιπωρία. Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί σε αρκετά λιμάνια της χώρας κατά την καλοκαιρινή περίοδο εξαιτίας της έλλειψης των κατάλληλων υποδομών. Όπως αναφέρει στο ethnos.gr, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, η εικόνα που παρουσιάζουν τα περισσότερα λιμάνια σήμερα είναι απογοητευτική, με την απουσία των υποδομών να είναι κάτι παραπάνω από εμφανής και προειδοποιεί πως σε περίπτωση κατακόρυφης αύξησης της ακτοπλοϊκής κίνησης θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διακίνηση των εμπορευμάτων.

Ήδη, όπως λέει, στην Σαντορίνη, έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, το θέαμα που παρουσιάζει το λιμάνι είναι απελπιστικό με την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών και φορτηγών να γίνεται μετ’ εμποδίων, καθώς υπάρχει μόνος ένας προβλήτας για να εξυπηρετήσει περίπου 30 πλοία σε καθημερινή βάση.

Ανάλογα προβλήματα παρατηρούνται στα λιμάνια της Πάρου και της Νάξου, και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις, η διαδικασία της αποβίβασης των φορτηγών παίρνει αρκετή ώρα λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου που υπάρχει εντός αλλά και στους γύρω δρόμους του λιμανιού. «Εάν αυξηθεί σημαντικά η κίνηση, τα λιμάνια δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης.

Ο κ. Σακέλλης επισημαίνει πως το πρόβλημα είναι διαχρονικό και δεν δημιουργήθηκε σήμερα και τονίζει πως δεν μπορεί να λυθεί σε μια τετραετία, αφού «εκτός από χρήμα απαιτείται και χρόνος για να γίνουν οι υποδομές». Υπογραμμίζει πάντως πως η αναβάθμιση των χερσαίων υποδομών εντός και γύρω από τα λιμάνια επείγει, προκειμένου να μπορέσει η χώρα να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, όπου η ταλαιπωρία και ο εκνευρισμός δεν θα έχουν θέση.

Να σημειωθεί πως ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθιξε το θέμα κατά τη συνάντηση που είχε την Πέμπτη με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκηκάνοντας, μάλιστα, λόγο για την ανάγκη σημαντικών επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και αλλού, με στόχο τα λιμάνια να λειτουργούν με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Υπενθυμίζεται πως ο κ. Πλακιωτάκης προανήγγειλε αλλαγή του μοντέλου αξιοποίησης των δέκα περιφερειακών λιμανιών, η αξιοποίηση των οποίων έχει παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, με προτεραιότητα στα αναπτυξιακά σχέδια για κάθε λιμάνι χωριστά.

Πηγή: www.ethnos.gr