Ως «μία σεζόν με συγκλονιστικά καλό αποτύπωμα, οικονομικό, χαμόγελα, θέσεις εργασίας, αισιοδοξία», η οποία θα τραβήξει τουλάχιστον μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, περιέγραψε, χθες, ο Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος, αυτήν του 2021 ενώ ανέφερε ότι γίνονται κουβέντες και για τα πρώτα τσάρτερ της επόμενης σεζόν στη Ρόδο από τα τέλη Μαρτίου του 2022.

Κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, με αφορμή την προχθεσινή συνάντηση που είχαν οι συμμετέχοντες στην πρωτοβουλία φορέων για τον τουρισμό, ο Περιφερειάρχης είπε ότι έκαναν μία συζήτηση, καταρχάς για το 2021, κατά την οποία εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το γεγονός ότι η σεζόν συνεχίζεται ενώ ο Οκτώβριος είναι ήδη καλύτερος από το 2019.

Όπως είπε, αυτό σημαίνει ότιι, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία των αφίξεων, ο Οκτώβριος του 2021 θα είναι ανώτερος του Οκτωβρίου του 2019 μετά βεβαιότητας. Στη Ρόδο έχει ήδη φθάσει σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό και είναι ζήτημα μερικών ημερών να περάσουμε τον Οκτώβριο του 2019 ενώ στη Σαντορίνη έχει ήδη ξεπεραστεί.

Το αποτέλεσμα είναι ότι είμαστε ήδη πάνω από τα 3 εκατομμύρια μόνο διεθνείς επιβάτες στα πέντε διεθνή αεροδρόμια της περιφέρειας, πάνω από 20 χιλιάδες διεθνείς πτήσεις ενώ πρόσθεσε ότι όταν τελειώσει η χρονιά και μπορέσουν και εισάγουν στο σύστημα της ομάδας που παρακολουθεί και συλλέγει τα στοιχεία, θα προσθέσουν την ακτοπλοΐα και τις πτήσεις εσωτερικού. Για τις τελευταίες, μάλιστα, προς όλα τα νησιά, είπε ότι πια ξεπερνάει το 50% της χωρητικότητάς τους το ποσοστό επιβατών που είναι μετεπιβιβαζόμενοι από πτήσεις εξωτερικού στο «Ελ. Βενιζέλος».

Άρα, μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα νούμερα από τα 3 εκατομμύρια ενώ η ακτοπλοΐα επίσης έχει πάει εξαιρετικά καλά.
Στα μικρά νησιά, έχει γίνει ήδη χρονιά αναφοράς το 2021 και για τα περισσότερα είναι η καλύτερη χρονιά στην ιστορία τους. Στα μεγάλα νησιά, σε αριθμούς αφίξεων δεν έχουμε περάσει το 2019, όμως εδώ υπάρχουν άλλες ευχάριστες εκπλήξεις.

Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης, από την επεξεργασία των πρώτων στοιχείων, προκύπτει ένα οικονομικό αποτύπωμα με έναν μικρότερο αριθμό επισκεπτών, για τα τέσσερα μεγάλα νησιά (σ.σ. Ρόδος, Κως, Μύκονος, Σαντορίνη), τα οποίο πλησιάζει πάρα πολύ το 2019.

Δηλαδή, με λιγότερους επισκέπτες μεγαλύτερο επίπεδο οικονομίας, άρα πολύ υψηλότερη δαπάνη ανά πελάτη.
Στην ομάδα πρωτοβουλίας για τον τουρισμό, που συμμετέχουν όλοι οι φορείς, και άλλοι φορείς τους έκαναν κοινωνούς στοιχείων της σεζόν-η οποία ακόμα τρέχει-τα οποία είναι πολύ ενδιαφέροντα.

Για παράδειγμα, 18 χώρες έχουν άνοδο σε σχέση με το 2019. Αυτή τη στιγμή γίνεται η επεξεργασία όλων των στοιχείων προκειμένου να χτιστεί το πλάνο του 2022 για τις δράσεις μάρκετινγκ και προβολής της περιφέρειας. Είπε, ακόμη, ότι δούλεψε πολύ καλά η συνδιαφήμιση και ανέφερε ότι δύο πολύ μεγάλες πλατφόρμες κρατήσεων και πληροφόρησης τους ζήτησαν να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία της ψηφιακής προβολής της Περιφέρειας ως case study ενώ ευχαρίστησε τα μέλη της ομάδας για την εξαιρετική δουλειά.

Ο Περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι δούλεψαν για πρώτη φορά τόσο συντονισμένα ως  προορισμός του Νοτίου Αιγαίου, με ένα σχέδιο δουλεμένο, και αποδείχθηκε στην πράξη ότι οι κανόνες υγειονομικής διαχείρισης που υπήρχαν εδώ ήταν ένα σημαντικό πλεονέκτημα για να έχουμε αυτά τα καλά αποτελέσματα, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστικούς μας προορισμούς.

Ανέφερε, ακόμη, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των νησιωτών δούλεψε δημιουργικά, υπεύθυνα, σωστά, και «έφερε αυτά τα υπέροχα αποτελέσματα που κανένας δεν μπορεί να τα πιστωθεί μόνος του σε μία χρονιά που δεν ήταν αναμενόμενο».
Είπε, ακόμη, ότι η Ρόδος σήμερα έχει κρατήσεις για τις 15 Νοεμβρίου ήδη και θα δουλέψουν να πάμε όσο πιο πίσω γίνεται.

Για το 2022
Στη συνέχεια είπε ότι για την επόμενη χρονιά, έχουν ξεκινήσει ήδη να εργάζονται πάνω στα πλάνα προβολής, της διαφήμισης και της συνδιαχείρισης της κατάστασης. Το σχέδιό τους προφανώς και θα επικαιροποιηθεί, η εμπειρία που αποκτήθηκε το 2020 και το 2021 είναι πάρα πολύ μεγάλη καθώς και ότι εισπράξαμε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από την επιτυχία του 2020 που δείξαμε ότι είμαστε υπεύθυνοι και σοβαροί και κερδίσαμε πολλή εμπιστοσύνη στις αγορές, σε όλο το φάσμα.

Ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι η εικόνα και η αντίληψη μετράει πάρα πολύ αφού τα τελευταία χρόνια η χώρα μας είχε περάσει σε πολλούς λαούς ως μία εστία αρνητικών ειδήσεων και γι’ αυτό ήταν μη αναμενόμενο ότι η Ελλάδα μπορούσε να αντεπεξέλθει με τόση συγκρότηση σε τόσο δύσκολες καταστάσεις και η ανατροπή αυτή έγινε το 2020.

Στο σημείο αυτό ανέφερε ότι η ψηφιακή καμπάνια της Περιφέρειας ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια αποδέκτες στην Ευρώπη και τώρα ξεκίνησαν μαζί με τους υπόλοιπους φορείς να ιεραρχήσουν τις αγορές, στόχους και τα ψηφιακά μέσα με τα οποία θα μπορέσουν να προσαγόσουν τις αγορές αυτές το 2022.

«Είμαστε αισιόδοξοι για το 2022», είπε και ανέφερε ότι έχουν ήδη ήδη ανοίξει κουβέντες για την περίοδο έναρξης πτήσεων. Η Ρόδος παραδοσιακά είναι ο πρώτος προορισμός απ’ όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, που ανοίγει διεθνώς και ήδη σήμερα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε τις πρώτες συμφωνίες για το τέλος Μαρτίου του 2022, είπε  ο κ. Χατζημάρκος και ευχήθηκε να πάνε όλα καλά και να μην έχουμε ανατροπές σε επίπεδο Ευρωπαϊκό ενώ για την πανδημία είπε ότι υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία διεθνώς ότι το 2022 θα αρχίσει να αμβλύνεται σημαντικά η αγωνία από την πανδημία, όμως θα συνεχίσει ο πλανήτης να είναι κηρυγμένος σε κατάσταση πανδημίας.
Αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσουν να σχεδιάζουν σε συνθήκες συναγερμού αφού είναι ασφαλέστερο αυτό.

ΡΟΔΙΑΚΗ