
προβλήματα στους δρόμους του νησιού είναι τεράστια. Όταν δε, είναι ημέρες
αφίξεων γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων, η χρήση των δρόμων καταντάει
εφιαλτική για τους οδηγούς οχημάτων, αλλά σε πολλές περιπτώσεις και για τους
πεζούς.
Οι εξαγγελίες για κυκλικούς κόμβους σε κεντρικές διασταυρώσεις, καθόλου
δεν μας παρηγορούν, όσο παραμένουν σχέδια στα συρτάρια του δημαρχείου,
σχέδια των λίγων «πεφωτισμένων», σχέδια χωρίς καμιά συμμετοχή των
υποχρεωτικά με τον νόμο αιρετών οργάνων, σχέδια εξυπηρέτησης όχι του κοινού
συμφέροντος αλλά άλλων επιδιώξεων, για αυτό τον πασιφανή λόγο συζητιούνται
σε κλειστά γραφεία με περιορισμένους «εκλεκτούς».
Η αλλαγή του σημείου αποβίβασης των τουριστικών λεωφορείων από το
Λύκειο Θήρας συζητιέται πολύ καιρό, έπρεπε να περάσουν δυο χρόνια
ενοικίασης του πάρκινγκ και δεν έχει συζητηθεί ούτε καν στο συμβούλιο της
δημοτικής κοινότητας Θήρας.
Η αστυνόμευση των δρόμων και η βοήθεια της κυκλοφορίας σε πολύπαθες
διασταυρώσεις από τροχονόμους θα ήταν εφικτή αν υπήρχαν καταλύματα να
τους φιλοξενήσουν, εδώ βρίσκεται η αντίφαση της γνώμης κάποιων ιθυνόντων,
ότι δεν είναι πρόβλημα ο υπερτουρισμός αλλά οι υποδομές.
Πόσο να κοστίζει ένας ανισόπεδος κόμβος στην διασταύρωση του Αθηνιού; μια
και το καινούριο λιμάνι απομακρύνεται για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά από
την υλοποίηση του.
Οι μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων με τα εκατοντάδες οχήματα έχουν
δικό τους χώρο στάθμευσης όπως ορίζει ο νόμος; ή θα καταλαμβάνουν πάλι τα
δημόσια πάρκινγκ; Η κατάληψη του οδοστρώματος των κεντρικών δρόμων από
σταθμευμένα οχήματα μας δείχνει την ανάγκη δημιουργίας παρκινγκ σε
στρατηγικά σημεία για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες και να απελευθερωθούν οι
δρόμοι. Τα κτήρια που κατασκευάζονται για κατοικίες ή επιχειρήσεις πρέπει να
προβλέπουν χώρους στάθμευσης, όπως ορίζουν οι σύγχρονες πολεοδομικές
διατάξεις.
Τέλος αφήσαμε την ατομική ευθύνη, μια έννοια παρεξηγημένη, αφού με την
χρήση της οι κυβερνώντες προσπάθησαν να μεταθέσουν, κάποιες απ' τις
ευθύνες τους στους πολίτες, κατά την περίοδο της πανδημίας. Στην συγκεκριμένη
περίπτωση οι ευθύνες μας είναι αντικειμενικές, η εγωιστική συμπεριφορά μας να
αδιαφορούμε για τους υπόλοιπους χρήστες των οδών αρκεί να κάνουμε εμείς την
δουλειά μας, η επιθετική οδήγηση, η μη τήρηση του ΚΟΚ όλα αυτά εντείνουν το
πρόβλημα και αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος. Το κυκλοφοριακό είναι ένα
πρόβλημα που δεν θα λυθεί όπως δείχνουν οι αριθμοί.
Τα οχήματα είναι πολλά για το οδικό δίκτυο του νησιού, μπορούμε όμως να
αμβλύνουμε την κακή εικόνα, ώστε να μπορούμε να μετακινούμαστε εμείς και οι
επισκέπτες με μεγαλύτερη ευκολία και ασφάλεια στο άμεσο μέλλον. Σε κάθε
περίπτωση ο σεβασμός στον άνθρωπο είτε είναι επισκέπτης είτε κάτοικος του
νησιού, μόνο καλό κάνει. Το να κινούμαστε στον δρόμο τηρώντας τους
στοιχειώδεις κανόνες οδικής συμπεριφοράς, βλέποντας με σεβασμό τους
υπόλοιπους ανθρώπους και τα υπόλοιπα οχήματα, το να σταθμεύουμε όπου
αυτό επιτρέπεται, το να είμαστε ευγενείς στην οδική συμπεριφορά μας είναι εκτός
από εικόνα που θα κάνει τον επισκέπτη να αισθανθεί καλύτερα, είναι και πράξη
που θα κάνει την ζωή μας ποιοτικότερη. Δεν είναι υποχρεωτικό να νευριάζουμε
και να βρίζουμε πολλές ώρες της ημέρας για αυτά που συναντάμε στους δρόμους
και για το πώς οδηγούμε.
Δώστε σεβασμό για να εισπράξετε σεβασμό, δώστε ευγένεια για να εισπράξετε
χαμόγελο, δείξτε υπομονή και ήρεμοι αντιμετωπίστε την πραγματικότητα, με την
ελπίδα ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο αύριο.
Σαντορίνη 16/06/2023
Κωνσταντίνος Αντωνίου Βαρβαρρήγος