Με αισιοδοξία αντιμετωπίζουν τη σεζόν οι άνθρωποι του τουρισμού στη Σαντορίνη, αν και όπως λένε ο Μάιος δεν αναμένεται να υπερβεί σε πληρότητες το 60% – 70%. Την ίδια ώρα, η συντριπτική πλειοψηφία (90%) των μονάδων έχει ανοίξει στο νησί, ενώ ένα 10% ετοιμάζεται να επαναλειτουργήσει κι αυτό μέσα στον μήνα.
«Δεν είναι η χρονιά που θα σπάει «κόκκαλα», αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι θα είναι μια καλύτερη σεζόν από πέρυσι. Προσωπικά πιστεύω ότι θα πιάσουμε τα νούμερα του 2019 τόσο σε αφίξεις, όσο και σε έσοδα», σημειώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων κ. Αντώνης Ηλιόπουλος.

Η Σαντορίνη όντας μοναδική στο τουριστικό προϊόν που προσφέρει είναι ένας παγκόσμιος προορισμός που ξεχωρίζει στην αντίστοιχη ελίτ . Στην περίφημη καλντέρα, οι 7 στους 10 που διαμένουν εκεί τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο είναι Αμερικανοί και αυτό, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, δύσκολα θα ανατραπεί.
«Οι τιμές φέτος είναι ίδιες με αυτές του 2019» υποστηρίζει ο κ. Ηλιόπουλος, ενώ προσθέτει ότι το κόστος για μια σουίτα πεντάστερου ξενοδοχείου στο επάνω μέρος της Καλντέρας όπου βρίσκονται χτισμένοι οι διασημότεροι οικισμοί του νησιού όπως είναι η Οία, το Ημεροβίγλι, τα Φηρά και το Φηροστεφάνι, οι τιμές στη high season ξεκινούν από 1500 ευρώ τη βραδιά.

Ξεπέρασαν τους ενδοιασμούς λόγω πολέμου

Φέτος, μεγάλα κρουαζιερόπλοια επιστρέφουν για να καλύψουν σημαντικό μέρος των εσόδων που στέρησε η πανδημία από την τοπική οικονομία του νησιού. Τη στιγμή που ακόμα και οι κρατήσεις της Tomas Cook έφτασαν να είναι 3,9 φορές παραπάνω από τις αντίστοιχες περσινές, οι ελπίδες για ανάκαμψη έχουν ρεαλιστική βάση, σύμφωνα με ντόπιους επιχειρηματίες. «Το νησί έχει μεγάλη επισκεψιμότητα από Αμερικανούς, οι οποίοι φέτος οδηγούν την κούρσα του τουρισμού και ακολουθούν Άγγλοι και Γάλλοι. Στην αρχή πιστεύαμε ότι η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και η ανασφάλεια λόγω πληθωρισμού θα δημιουργούσε επιφυλακτικότητα, όμως τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά», σημειώνουν.
«Ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία αποτελεί ξεκάθαρα ανησυχία για πολλούς ταξιδιώτες, δε φαίνεται ότι θα αποτρέψει τελικά την πλειοψηφία των Αμερικανών από το να επισκεφθούν την Ευρώπη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ταξίδια σε προορισμούς της Δυτικής Ευρώπης, που θεωρείται ότι είναι λίγο πιο απομακρυσμένη γεωγραφικά από τη σύγκρουση» έλεγε ο EVP της MMGY Travel Intelligence κ. Chris Davidson, μετά τη νέα μελέτη που έδειξε τις προθέσεις του 61% των Αμερικανών, οι οποίοι είχαν προγραμματίσει υπερατλαντικά ταξίδια.

Ανησυχία για το αυξανόμενο κόστος

Οι εννέα απευθείας πτήσεις την ημέρα, δηλαδή 63 πτήσεις την εβδομάδα, αναμένεται να οδηγήσουν σημαντικό αριθμό Αμερικανών στην Αθήνα και από εκεί, στην αγαπημένη τους Σαντορίνη. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, το 2019 καταγράφηκαν συνολικά στη χώρα 12.457 χιλ. διανυκτερεύσεις, αυξημένες +52,3% σε σύγκριση με το 2016, ενώ οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ την περίοδο 2016-2019 αυξήθηκαν κατά 63,3% και έφτασαν τα 1,2 δις. Αλλά και η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη, ήταν αυξημένη κατά 7,8%, δηλαδή από 934,9 ευρώ, στα 1.008,2 ευρώ το 2019.
Παρ όλα αυτά, η αγωνία για το αυξανόμενο ταξιδιωτικό κόστος υπάρχει ακόμη και για τους Αμερικανούς που θεωρούνται big spenders. Όπως έδειξε η μελέτη στην οποία ρωτήθηκαν 400 άτομα, η ανησυχία τους λόγω πληθωρισμού αυξήθηκε από 32% σε 38%, όπως αντίστοιχα και οι προβληματισμοί τους για την ασφάλεια των ταξιδιών στην Ευρώπη (58%) ειδικά προς Πολωνία, Γερμανία και Αυστρία. Σύμφωνα με το Recovery Tracker του ΙΝΣΕΤΕ, τον Μάιο είναι προγραμματισμένες περίπου 60.000 θέσεις για Αμερικανούς προς την Ελλάδα.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr