Είναι γνωστό πλέον εδώ και χρόνια ότι κάθε μεγάλο έργο στη Σαντορίνη έχει όνομα βαρύ σαν ιστορία.
Ας ξεκινήσουμε από παλιά:
- Κλειστό Γυμναστήριο Θήρας: Γεφύρι Άρτας Νο 1
- Αλιευτικό Καταφύγιο Βλυχάδας: Γεφύρι Άρτας Νο 2
- Γυμνάσιο Μεσαριάς: Γεφύρι Άρτας Νο 3
Αυτά και πολλά ακόμα έργα μετά κόπων και βασάνων ολοκληρώθηκαν και λειτουργούν. Βέβαια, κάθε αξιοπρεπές μεγάλο εγχείρημα, όταν ξεκινάει, γεννά αυτομάτως και το ερώτημα. «Πότε θα ολοκληρωθεί, πότε θα λειτουργήσει;». Και βέβαια, δεδομένης της εμπειρίας μας, η σωστή απάντηση είναι 10 χρόνια και βλέπουμε.
Πάμε τώρα στο Γεφύρι της Άρτας Νο 4. Ο «Ευρωπαϊκών Προδιαγραφών» δρόμος Αεροδρομίου – Οίας, ή για να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, ο δρόμος «Αεροδρομίου – Πορίου» αφού μέχρι εκεί έχουν φτάσει προς το παρόν οι εργασίες.
Ένα έργο που όπως έχει χαρακτηριστεί από τη νυν περιφερειακή αρχή είναι «κακό». Κι εμείς, θα σπεύσουμε βεβαίως να συμφωνήσουμε αφού:
1ον: Δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η διαγράμμισή του.
2ον: Δεν έχει φωτιστεί σε όλο το μήκος του.
3ον: Αναμένουμε να δούμε τι μέλλει γενέσθαι με τους κόμβους καθώς δεν υπάρχουν ούτε μελέτες για αυτούς.
4ον: Με την πρώτη δυνατή βροχή στον «Ευρωπαϊκών Προδιαγραφών» δρόμο, παραλίγο να βγάλουμε βάρκες αντί για αυτοκίνητα.
4ον: Οι ιδιοκτήτες ακινήτων περιμετρικά του δρόμου κινδυνεύουν να δουν τις περιουσίες τους να χάνονται, και πολλοί από αυτούς με το ζόρι καταφέρνουν να έχουν πρόσβαση στις ιδιοκτησίες τους.
5ον: Κάθετοι δρόμοι που τέμνονται με το νέο δρόμο, έχουν στην κυριολεξία καταστραφεί ή και εξαφανιστεί …
Όλα αυτά, την ώρα που όπως μας δηλώνουν από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στη Σαντορίνη έχουν δοθεί τα περισσότερα χρήματα για οδικό δίκτυο.
Η παραπάνω αναφορά βεβαίως για τα προβλήματα και τις κακοτεχνίες του άξονα Αεροδρομίου – Οίας έχει να κάνει με ευθύνες για το σχεδιασμό του έργου πριν χρόνια, της εκτέλεσης της μελέτης από την ανάδοχο εταιρεία, αλλά και με τις ευθύνες που προκύπτουν σήμερα αφού, αν δεν υπάρξει εποπτικός μηχανισμός και πίεση, η Σαντορίνη με τα περισσότερα λεφτά για το επαρχιακό οδικό δίκτυο αξιοπρεπή δρόμο δεν πρόκειται να δει.
Ας φύγουμε όμως από το μεγάλο άξονα, ας κάνουμε μια βόλτα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Η μάλλον, ας ανατρέξουμε στα ατυχήματα και δυστυχήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στη Σαντορίνη, τις ζωές που έχουν χαθεί, κι ας αναζητήσουμε τους λόγους για τους οποίους είμαστε κάθε χρόνο, ιδίως το καλοκαίρι, μάρτυρες σκηνών τραγωδίας σαν σε αρχαίο θέατρο. Κι αν δεν μπορούμε να θεωρηθούμε αξιόπιστοι, ή αν μερικές φορές γινόμαστε γραφικοί που επιμένουμε, ή αν είμαστε επιρρεπείς στην «κατευθυνόμενη» δημοσιογραφία, ας γίνει έρευνα στο διαδίκτυο και στα σχόλια των επισκεπτών μας για την κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου.
4 ή 5 χρόνια πριν. Οδικό δίκτυο Καρτεράδου – Μεσαριάς. Ένας βασικός άξονας, σκάβεται για να γίνουν έργα από τη ΔΕΥΑΘ. Οι εργασίες τελείωσαν, ο δρόμος μπαλώθηκε, και παραμένει μπαλωμένος μέχρι σήμερα. Δεν ξέρουμε πόσα αυτοκίνητα χρειάστηκαν καινούργιες αναρτήσεις από τα σκαμπανευάσματα, δεν ξέρουμε πόσες φορές είδαμε οδηγούς να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα για να αποφύγουν τις ατέλειωτες λακκούβες, δεν ξέρουμε πόσες ανθρώπινες ζωές χάθηκαν, αναμεσά τους μια νέα κοπέλα πριν λίγους μήνες που ήρθε στη Σαντορίνη για να περάσει όμορφα, αλλά δεν έφυγε ζωντανή.
Δρόμος Μεσαριάς Αεροδρομίου. Ιούνιος 2018. Στην καρδιά της τουριστικής περιόδου ο δρόμος σκάβεται για να γίνουν έργα από τη ΔΕΥΑΘ. Τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν καθώς ο συγχρονισμός μάλλον δεν ήταν σωστός. Έπρεπε βλέπετε να ακολουθήσει η Περιφέρεια και να ασφαλτοστρώσει το δρόμο. Αναμένουμε…
Δρόμος Αθηνιού. Ο δρόμος καρμανιόλα, ή αλλιώς, ο δρόμος του μαρτυρίου. Τα επιπλέον σχόλια είναι περιττά. Ρωτήστε τους ταξιδιώτες, τους επαγγελματίες οδηγούς, κ.λ.π, κ.λ.π.
Θα μπορούσαμε να γράφουμε ώρες και να αναφέρουμε όλα τα σημεία του νησιού που πάσχουν. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τη σήμανση, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για της κυκλοφοριακές μελέτες που έπρεπε να είχαν γίνει χθες, καθώς η Σαντορίνη κάθε χρόνο υποδέχεται εκατομμύρια επισκέπτες, άρα οι ανάγκες έχουν αλλάξει..
Την ίδια ώρα η Περιφέρεια ανακοινώνει (και καλά κάνει) έργα για τη συντήρηση του οδικού δικτύου πολλών νησιών μικρών και μεγάλων σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα. Επαναλαμβάνουμε ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ. Θα θέλαμε όμως να μάθουμε επιτέλους πότε προγραμματίζει να εκδώσει δελτίο τύπου στο οποίο θα δούμε ΚΑΙ αναφορά στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σαντορίνης.
Ωστόσο, μέχρι στιγμής παρακαλάμε να μην ξαναβρέξει δυνατά και περιμένουμε τον κ. Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων ο οποίος έχει αναλάβει τα καθήκοντα της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας να μας επισκεφτεί για να ακούσουμε κάτι ευχάριστο…
Ακούσαμε κάποια στιγμή, ότι Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν είναι μόνο η Σαντορίνη.
Επιτρέψτε μας να διορθώσουμε. Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι όλα τα νησιά. ΚΑΙ η Σαντορίνη.