“Το Καμάρι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει δέκτης μεγάλων προβλημάτων. Τα κυριότερα από αυτά:
- διάβρωση ακτής
- κυκλοφοριακό
- χώροι στάθμευσης
Τα προβλήματα αυτά συσσωρεύτηκαν με αποτέλεσμα το καλοκαίρι που έφυγε να πνίξουν και να δημιουργήσουν παθογένειες στους μόνιμους κατοίκους, στους επιχειρηματίες αλλά ακόμα και στους θερινούς επισκέπτες. Όσο δεν προάγεται λύση σε όλα αυτά τα προβλήματα γιγαντοποιούνται και φαντάζουν άλυτα. Έτσι όλοι εμείς που μετέχουμε στα κοινά πρέπει να δώσουμε ουσιώδεις λύσεις. Αρχικά άμεσα πρέπει να μεριμνήσουμε ώστε να κατοχυρώσουμε τα δημόσια ακίνητα του χωριού δίνοντας τους τις σωστές χρήσης γης, διαφορετικά θα ασφυκτιούμε στο μέλλον.
Όλα αυτά τα ακίνητα βρίσκονται σε θέση κλειδί για την μελλοντική ανέλιξη του χωριού. Τόσο οι στάβλοι όσο και το κάμπινγκ στην είσοδο του χωριού, αποτελούν ακίνητα που μπορούν να δώσουν πνοή στο χωριό αφού βρίσκονται σε στρατηγική τοποθεσία. Έτσι χρίζουν μείζονος σημασίας να κατοχυρωθούν από τον Δήμο μας. Επίσης θα πρέπει να προχωρήσουμε σε μίσθωση είτε αγορά παρκινγκ που θα εξυπηρετούν τοπικές και γενικές ανάγκες τις περιοχής καθώς και θα συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του κυκλοφοριακού του χωριού μας.
- Πρόταση λειτουργίας εσωτερικής Συγκοινωνίας
Δημιουργώντας ένα εσωτερικό πυρήνα στην είσοδο του χωρίου μπορούμε να ελαττώσουμε κατά πολύ την ασφυκτική διέλευση οχημάτων στο κεντρικό χωριό, την παραλία αλλά και να λυθεί το πρόβλημα των λεωφορειακών γραμμών οριστικά.
Ο χώρος των στάβλων μπορεί να γίνει το σημείο αναφοράς, αφού αποτελεί το κέντρο του χωριού. Όλα τα τουριστικά και αστικά λεωφορεία θα αποβιβάζουν τον κόσμο στον χώρο των στάβλων και από εκεί θα υπάρχει εσωτερική δωρεάν συγκοινωνία προς όλα τα σημεία του χωριού ώστε να μπορούν τόσο οι επισκέπτες όσο και οι μόνιμοι κάτοικοι να κινηθούν και να μεταβούν στα σημεία ενδιαφέροντος τους.
Στις κάθετους οδούς, Επαρχιακή οδός Μεσαριάς- Αρχαίας Θήρας, Βασ. Φιλίππου και Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης θα πρέπει να κατασκευαστούν κάθετα πεζοδρόμια κατά μήκος των αναφερόμενων οδών. Έτσι όλη η περιοχή από το σημείο του γηπέδου μέχρι και την παραλία να λειτουργήσει ως περιοχή ελεγχόμενης διέλευσης οχημάτων.
Για την εξυπηρέτηση τόσο τον κατοίκων αλλά και των επισκεπτών θα πρέπει να λειτουργούν 2 μικρά λεωφορεία . Το ένα λεωφορείο θα εξυπηρετεί την γραμμή Παναγιά Μυρτιδιωτίσσης – Επαρχιακή οδός Μεσαριάς- Αρχαίας Θήρας – Μακεδονίας και θα επιστρέφει στην αφετηρία του (Στάβλους). Το δεύτερο λεωφορείο θα εξυπηρετεί την γραμμή Αγίου Νεκταρίου – Απόλλωνος – Μακεδονίας – Ηρακλέους – Νηρηίδων – Διονύσου – Αβίς και επιστροφή στην αφετηρία μέσω της οδού Αγίου Νεκταρίου. Έτσι θα ενωθεί και πάλι το χωριό από άκρη σε άκρη.
Πρέπει να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές τόσο στο κεντρικό σημείο όπου θα διεξάγεται η εσωτερική συγκοινωνία όσο και στις νέες στάσεις που θα δημιουργηθούν κατά μήκος των σημείων διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων. Τέλος όλες οι στάσεις των λεωφορείων να ονομαστούν ώστε να γνωρίζει ο επισκέπτης που να αποβιβαστεί, να υπάρχει ένας κεντρικός πίνακας με όλες τις στάσεις και τα σημεία διέλευσης των λεωφορείων στην αφετηρία, με σκοπό να γίνει πιο εύκολή τη μετακίνηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.
Κλείνοντας, θα πρέπει να αναφερθεί πως οι περισσότεροι δρόμοι του χωριού, πρέπει είτε να πεζοδρομηθούν ή να μονοδρομηθούν, ώστε το χωριό να αποκτήσει την οικογενειακή του αίγλη και να γίνει ένα τουριστικό θέρετρο που ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες των επισκεπτών.
Μάινας Γιάννης
Πολιτικός Μηχανικός – Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Θήρας