Στην τελευταία συνεδρίαση για το 2019 συνέρχεται σήμερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) προκειμένου να εξετάσει ένα και μοναδικό θέμα, τη «διενέργεια αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού προς εξυπηρέτηση δρομολογίων γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31/10/2020 για τις συμβάσεις ενός έτους και μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τετραετούς ισχύος».

Παράλληλα εκκρεμεί η δημοσιοποίηση της γνωμοδοτικής απόφασης του προηγούμενου Συμβουλίου το οποίο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου και το οποίο εξέτασε 18 θέματα που αφορούν τροποποιήσεις δρομολογίων και μία εκπρόθεσμη δρομολόγηση, δηλαδή το αίτημα δρομολόγησης του ταχύπλοου οχηματαγωγού επιβατηγού «Thunter» της ακτοπλοϊκής εταιρείας Fast Ferries στη γραμμή Σαντορίνη – Νάξος – Μύκονος – Πειραιάς και επιστροφή για το διάστημα από 01-06-2020 μέχρι και 30-09-2020, δηλαδή για όσο διάστημα υποχρεούνται από τη νομοθεσία τα ταχύπλοα να εκτελούν δρομολόγια. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΣΑΣ έκανε δεκτό το αίτημα της εταιρείας, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει δημοσιοποιηθεί η σχετική απόφαση.

Σημειώνεται ότι οι αποφάσεις του ΣΑΣ έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και συνήθως δημοσιεύονται πριν ο υπουργός υπογράψει την οριστική απόφαση. Από τη μέχρι τώρα λειτουργία του ΣΑΣ προκύπτει ότι σπάνια ο εκάστοτε υπουργός δεν κάνει δεκτή κάποια γνώμη του Συμβουλίου, καθώς συνήθως τα θέματα που έρχονται στο ΣΑΣ για συζήτηση είναι επαρκώς προετοιμασμένα από την υπηρεσία.

Αναφορικά τώρα με τις άγονες γραμμές σημειώνεται ότι έπειτα από εισήγηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη η κυβέρνηση αύξησε τη χρηματοδότησή τους για το 2020 κατά 45%, ή 40 εκατ. ευρώ επιπλέον σε σχέση με τα 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι φέτος.

Το πλάνο στήριξης των άγονων γραμμών, πέραν της γενναίας χρηματοδοτικής ενίσχυσης προς όφελος της νησιωτικής χώρας και των νησιωτών, από φέτος εντάσσεται στο ΠΔΕ. Το υπουργείο θεωρεί ότι οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται.