Καρτεράδος,  25/10/2021

 

Προς:

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

Γενική Δ/νση Σπουδών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης

Περιφερειακή Δ/νση Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου

Δ/νση Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων

Κοιν:

Δημοτικό Σχολείο Καρτεράδου Θήρας

Δήμος Θήρας

Δημοτικές παρατάξεις

Τοπικά ΜΜΕ

 

Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,

Αφορμή για την σύνταξη της επιστολής μας είναι η από τις 18/10/2021 συνένωση των δύο (2) τμημάτων της τρίτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου Καρτεράδου Θήρας βάσει του άρθρου 50 του ν.4962/2020.

Η διαδικασία ενεργοποιήθηκε αυτόματα, 5 εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων, λόγω μετεγγραφών τεσσάρων μαθητών σε άλλα σχολεία. Από πέρυσι, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα έχει οριστεί σε 15 και «πέσαμε» κάτω από αυτόν. Η νέα ενιαία τάξη έχει πλέον 25 μαθήτριες και μαθητές – που (υποτίθεται ότι) είναι και το ανώτατο όριο που επιτρέπει ο νόμος.

Το αριθμητικό όριο των 15 μαθητών και το μέγιστο των 25 είναι τα μόνα κριτήρια που φαίνεται να ενδιαφέρουν τον νόμο για μια τέτοια αλλαγή οποιαδήποτε στιγμή μέσα στην σχολική χρονιά.

Υπάρχουν, όμως, κι άλλοι αριθμοί.

  • Δύο από τα παιδιά μας παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί η εδώ αξιολόγησή τους και εκκρεμεί αυτή από το Κ.Ε.Σ.Υ Σύρου. Δυστυχώς, η πανδημία και άλλοι παράγοντες (που δεν έχει νόημα να αναφερθούν εδώ) έχουν αναβάλει τη διαδικασία για έναν ολόκληρο χρόνο. Η καθυστέρηση της διάγνωσης φυσικά δεν σημαίνει ότι οι ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες τους δεν υφίστανται κιόλας. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτές είναι ακόμα δυσκολότερο να καλυφθούν στο νέο, πολυπληθές τμήμα.
  • Ο αριθμός των τετραγωνικών των αιθουσών του σχολείου είναι μικρός. Συνεπώς, η χωρητικότητά τους – όπως και σε πολλά σχολεία της Επικράτειας – δεν δύναται να εξασφαλίσει ομαλές συνθήκες μάθησης για τους μαθητές. Εν προκειμένω, η αίθουσα που επελέγη – λόγω μεγαλύτερου εμβαδού – να στεγάσει τα παιδιά μας, είναι ακατάλληλη λόγω σχήματος (είναι μακρόστενη) με αποτέλεσμα οι μαθητές από τη μέση και πίσω να μην έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν στον πίνακα.
  • Αρκετά από τα παιδιά μας δεν έχουν την ελληνική ως μητρική τους γλώσσα. Δε βλέπουμε πώς μία πολυμελής τάξη θα βοηθήσει αυτά τα παιδιά στην προσπάθεια να κατακτήσουν τη γλωσσική επάρκεια πριν κατακτήσουν τη γνώση.
  • Οι ηλικίες των παιδιών της τρίτης τάξης είναι 8 και 9 ετών. Δυστυχώς, χρειάζεται να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι προφανώς σε περίοδο πανδημίας η τήρηση βασικών υγειονομικών πρωτοκόλλων (όπως η ασφαλής απόσταση) είναι αδύνατη όταν διπλασιάζεται μεμιάς ο αριθμός τόσο μικρών παιδιών σε μία αίθουσα. Παιδιών, που δεν έχουν καν τη δυνατότητα εμβολιασμού.

Ο νόμος φαίνεται ότι δίνει σημασία μόνο στους αριθμούς.

Για εμάς, όμως, σημασία έχουν τα παιδιά μας και η εκπαίδευσή τους.

Κλείνοντας, καθώς μαζί με πολλούς γονείς στην χώρα οφείλουμε να προσαρμοστούμε στη νέα κατάσταση, αναρωτιόμαστε: ποια παιδαγωγική ανάγκη οδηγεί στην συνένωση σχολικών τμημάτων και πώς αυτό θα βελτιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία;

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τούτος είναι ο κοινός μας στόχος και ο λόγος ύπαρξης των Διευθύνσεων και του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας.

Θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα τις απαντήσεις σας επί του θέματος. Ευελπιστούμε στην επανεξέταση του ζητήματος και στην αναστολή εφαρμογής της συγχώνευσης.

 

 

Με εκτίμηση,

Οι γονείς της τρίτης τάξης και ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Καρτεράδου Θήρας.