Ερμηνευτική εγκύκλιο με την οποία παρέχονται οδηγίες και διευκρινίσεις, με σκοπό την ομοιόμορφη εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου δραστηριοποίησης των τουριστικών πλοίων του ν. 4256/2014 (Α’ 92), όπως διαμορφώθηκε μετά την τροποποίηση των διατάξεων του με τις διατάξεις των άρθρων 94, 99 και 136 του ν. 4504/2017 (Α’ 184) καθώς και την αντικατάσταση του άρθρου δέκατου τρίτου εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων της οποίας προΐσταται ο Χρήστος Λαμπριανίδης.
-Ο κυβερνήτης σε επαγγελματικά που εκναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο, τον προσλαμβάνει ο εκναυλωτής δηλαδή ο πλοιοκτήτης και όχι οι πελάτες όπως γινόταν έως τώρα.
– Για σκάφη πάνω από 12 άτομα επιτρέπεται να εκναυλώνονται ΜΟΝΟ όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι τώρα. Ημερήσιος ναύλος είναι μόνο 12 ώρες από τις 08.00-20.00. Ένα πλοίο μπορεί να πάρει όσα άτομα τους εγκρίνει ο Νηογνώμονας. Αυτό σημαίνει ότι θα μειωθεί ο αριθμός των επιβατών γιατί δεν θεωρείται χώρος ενδιαίτησης το κατάστρωμα, παρά μόνο τα σαλόνια και οι κλίνες του πλοίου. Επίσης, θα γίνεται ένας ναύλος την ημέρα.
Βάζει απόπλου και κατάπλου στα άνευ πληρώματος σκάφη αναψυχής-bare boat, μήκους έως 24 μέτρα. Υποχρεώνονται πλέον να έχουν λίστα επιβατών κάτι που δεν ίσχυε μέχρι τώρα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πηγαίνει στο λιμεναρχείο ο κυβερνήτης-skipper ενώ μέχρι σήμερα απέπλεαν χωρίς άδεια.
Δίνεται χρονικό περιθώριο έως τις 31 Οκτωβρίου 2018 ώστε να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες από το Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων στους Νηογνώμονες όπως είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός μετά του ναυάγιου του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη τον περασμένο Σεπτέμβριο.