NEWS

Θεοχάρης: Στόχος η αύξηση των τουριστικών εσόδων κατά 10%

Για το 2020 στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και μια πολυκεντρική και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας θα έχει ο τουρισμός χάρη στην θετική χρονιά του 2019 αλλά και στους υψηλούς στόχους που βάζει το υπουργείο Τουρισμού για το 2020.

Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε σήμερα σε συνέντευξη τύπου – απολογισμό των πεπραγμένων του υπουργείου Τουρισμού που έλαβε χώρα στο νέο μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι, τα έσοδα από την  χρονιά που μόλις έφυγε υπολογίζονται να φτάσουν τα 18 δισ. ευρώ παρά τις αναταράξεις που προκλήθηκαν λόγω της Thomas Cook. Παράλληλα, τονίστηκε ότι για την νέα χρονιά η προετοιμασία έχει ξεκινήσει έγκαιρα και ως στόχος έχει τεθεί η αύξηση των εσόδων κατά 10%, η άνοδος των αφίξεων και των διανυκτερεύσεων κατά 5% καθώς και η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών που επισκέπτονται την χώρα μας κατά 4%.

Αναφερθείς εκτενώς στον απολογισμό του 2019, ο υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, σημείωσε ότι ήδη στο ενδεκάμηνο τα τουριστικά έσοδα έφτασαν τα 17,86 δισ. ευρώ από 15,8 δισ. ευρώ που ήταν το ενδεκάμηνο του 2018, επίδοση που χαρακτηρίζεται κορυφαία δεδομένων των συνθηκών. Η άνοδος αυτή συνέβαλε στην ανάπτυξη άνω του 2% που σημειώθηκε στο ΑΕΠ του 2019. Όπως όλα δείχνουν,τα τουριστικά έσοδα της χρονιάς που πέρασε θα κλείσουν στα 18,1 δισ. ευρώ και φιλοδοξία παραμένει και η περαιτέρω ενίσχυση του ΑΕΠ της χώρας, με καταλύτη τον κλάδο του τουρισμού.

Οι χώρες «αιμοδότες» του τουριστικού συναλλάγματος προήλθαν κατά κύριο λόγο από την ΕΕ. Συγκεκριμένα η γερμανική αγορά συνεισέφερε με 2,5 δισ. ευρώ, η Βρετανία, με 2,3 δισ. ευρώ αλλά και οι ΗΠΑ με 1 δισ. ευρώ.

Ενθαρρυντική χαρακτηρίστηκε από την ηγεσία του υπουργείου και η άνοδος της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης η οποία αυξήθηκε την προηγούμενη χρονιά κατά 12,3% φτάνοντας τα 559 ευρώ από τα 498 που ήταν το 2018 καθώς και το θετικό πρόσημο της κρουαζιέρας μετά από δύο πτωτικές χρονιές. Όπως διευκρινίστηκε στη χώρα μας το 2019 έφτασαν 3.899 κρουαζιερόπλοια ενώ ο αριθμός των επιβατών αυτών αυξήθηκε κατά 15,64%.

Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, η τουριστική ανάπτυξη συνέχισε και το 2019 να αποτελεί προνόμιο συγκεκριμένων περιοχών της χώρας, με πέντε περιφέρειες (Νότιο Αιγαίο, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη, Αττική και Ιόνια νησιά) να συγκεντρώνουν το 87% της τουριστικής κίνησης αλλά και την μερίδα του λέοντος από άποψη εσόδων. Για τον λόγο αυτό μάλιστα, όπως διευκρίνισε ο κ. Κόνσολας συστάθηκε και το περιφερειακό συμβούλιο τουρισμού, το οποίο σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και την αυτοδιοίκηση θα εκπονήσει σχέδιο για την αξιοποίηση και των λοιπών περιφερειών της χώρας.

«Το 2020 έτος καμπής για την βιώσιμη  τουριστική ανάπτυξη»

Στο πλάνο για να συνεχίσει ο τουρισμός να βάζει «πλάτη» στους δείκτες του ΑΕΠ της χώρας αναφέρθηκε από πλευράς του ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, επισημαίνοντας ως πρωταρχικό στόχο την αύξηση των τουριστών με αντίστοιχη αν όχι μεγαλύτερη, αύξηση των εσόδων.  «Δίνουμε το έναυσμα της στροφής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη βιώσιμη, ποιοτική, πολυσχιδή τουριστική ανάπτυξη. Αυτό το ταξίδι θέλει χρόνο, επιμονή, στρατηγική στόχευση. Έχουμε την ομάδα, τη θέληση και έχουμε αποδείξει πόσο αποτελεσματικοί είμαστε. Ξεκινάμε» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Με όχημα την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, το υπουργείου Τουρισμού, όπως διευκρίνισε ο κ. Θεοχάρης, φιλοδοξεί να καινοτομήσει ικανοποιώντας τον τουρίστα του σήμερα και χαρίζοντας στη χώρα μας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα διευκρινίστηκε ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο που εκπονεί το υπουργείο Τουρισμού εστιάζει μεταξύ άλλων στην Σαντορίνη και στην βελτίωση των υποδομών του νησιού και των τουριστικών ροών της. Πρόσθετος στόχος είναι να δοθεί έμφαση σε εκπαίδευση, κατάρτιση και έρευνα με τρόπο τέτοιο ώστε να «εξάγουμε τουριστική γνώση» αλλά και να συνδέσουμε τους εκπαιδευόμενους με την αγορά και τις επιχειρήσεις.

Αναφερθείς στους στρατηγικούς στόχους ο κ. Θεοχάρης, μεταξύ άλλων, εστίασε στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς του τουριστικού προϊόντος, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν αλλά και στην επανατοποθέτηση του ελληνικού τουριστικού «brand» και της εικόνας της χώρας γενικότερα. Σε αυτό το πλαίσιο διευκρινίστηκε ότι θα γίνει ειδική καμπάνια για τα νησιά που πλήττονται από το μεταναστευτικό.

Πέρα από τους στρατηγικούς στόχους για την τρέχουσα χρονιά ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε και στις βραχυπρόθεσμες προτεραιότητες που έχει θέσει το υπουργείο για τον Ελληνικό τουρισμό. Σε αυτές συγκαταλέγεται η πράσινη ανάπτυξη, με επιδίωξη ο ελληνικός τουρισμός να γίνει ο πρώτος πράσινος πιστοποιημένος τουρισμός, η τουριστική κατάρτιση να επεκταθεί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες αλλά και η διευκόλυνση ακόμα περισσότερων επενδυτικών σχεδίων.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα τουριστική ατζέντα έτοιμο διευκρίνισε ότι το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό, όπως επίσης και το νομοσχέδιο για την τουριστική εκπαίδευση είναι έτοιμα. Μάλιστα για το τελευταίο, ο κ. Κόνσολας ανάφερε ότι την επόμενη εβδομάδα θα βγει σε διαβούλευση. Στην τελική ευθεία φαίνεται να βρίσκεται και η νομοθετική ρύθμιση για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπου στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει διϋπουργική για την οριστική αποτύπωση των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης στο μέτωπο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη.

Τέλος, αναφερθείς στον ρόλο του ΕΟΤ η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέρκου στάθηκε στην ανάγκη μετασχηματισμού του οργανισμού σε έναν οργανισμό μάρκετιγκ που με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία θα προβάλλει την Ελλάδα στις αγορές του κόσμου. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και η αναβάθμιση του Visit Greece.

Πηγή: https://www.insider.gr