Σε ανακοίνωσε που εξέδωσε η Δημοτική Παράταξη ΘΗΡΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ το Σάββατο 3-4-2021 αναφέρονται τα παρακάτω:

Ο κ. Ορφανός κατά τη συνήθη πρακτική του ιδίου και των συνεταίρων του, στο δελτίο τύπου της 1ης Απριλίου 2021 παρουσιάζει τη γνωστή εικόνα «καμένης γης». Επιπλέον  διατυπώνει θέσεις που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ενώ γνωρίζει την αλήθεια.  Όποιος όμως επικαλείται τη σοβαρότητα πρέπει να είναι ο ίδιος σοβαρός. Όποιος ασκεί διοίκηση οφείλει να γνωρίζει αυτά για τα οποία μιλάει.  Αν δεν γνωρίζει, ας φροντίσει να μάθει πριν μιλήσει.  Αν γνωρίζει και παρ’ όλα αυτά απαντά όπως απαντά,  είναι προφανές ότι δεν ενδιαφέρεται για την αλήθεια.

Η αντίληψη της δημοτικής μας παράταξης είναι ότι δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τους πολίτες. Συνεπώς φροντίζουμε στις απαντήσεις μας να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία.  Όταν  προ μηνών  αναφερθήκαμε στις 400.000€ χρέους που άφησε ο κ. Ορφανός κατά τη διοίκηση του στο ΔΑΠΠΟΣ, εκείνος  αντί να απαντήσει με στοιχεία αρκέστηκε να πει  ότι πετάμε λάσπη. Κατανοητό. Είναι δύσκολο να απαντάς επί της ουσίας όταν υπάρχουν επίσημα έγγραφα που αναφέρουν αναλυτικά ποσά, ονόματα και διαδικασίες.

Κατά τη συνηθισμένη μας πρακτική, σε παράρτημα που συνοδεύει  αυτό το δελτίο τύπου  απαντώνται όλα τα ερωτήματα που θέτει ο κ. Ορφανός με αναφορές σε επίσημα δημόσια έγγραφα.  Επιπροσθέτως αναγράφεται το ιστορικό των στάβλων Καμαρίου, για τους οποίους γίνεται λόγος στα τοπικά ΜΜΕ από συγκεκριμένο δημοσιογράφο:  δεν φαίνεται ωστόσο να έχει αναζητήσει όλες τις πληροφορίες ενώ επιλέγει σκοπίμως να αναφέρεται σε κουβέντες αναρμόδιου για το θέμα.  Καλούμε τους δημότες να διαβάσουν όλο το ιστορικό για να έχουν σωστή ενημέρωση.

Ποιος όμως πραγματικά αναλίσκεται στη δημιουργία εντυπώσεων;  Ζητά ο κ. Ορφανός από τον Δήμο Θήρας να βρεθούν χώροι στάθμευσης, ν ’αποκατασταθεί άμεσα η καθίζηση, να φωταγωγηθεί το πεζοδρόμιο, να διευθετηθεί η λεωφορειακή γραμμή στο Καμάρι. Ως τι τα ζητάει η παράταξη του αυτά; Ως παράταξη της αντιπολίτευσης ή ως παράταξη της συγκυβέρνησης; Όταν συνασπίστηκαν στον 2ο γύρο των εκλογών το 2019 οι τρείς δημοτικές παρατάξεις που συνδιοικούν, είχαν βασικό επιχείρημα ότι και οι τρείς μαζί είναι ένα.

Ο κ. Ορφανός ως εκ συμφερόντων συνεταίρος της Δημοτικής Αρχής έχει συμμετοχή τόσο στα αποτελέσματα που αυτή παράγει όσο και στις ευθύνες που απορρέουν από τη διοίκηση.

Αν ο ίδιος πραγματικά ενδιαφέρεται να συζητηθούν αυτά τα θέματα, τον καλούμε να ζητήσει εγγράφως μαζί με τις δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης τη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου για τα θέματα του Καμαρίου.

Αν ο κ. Ορφανός υπηρετήσει έστω και τώρα την αλήθεια, τούτο θα τύχει της αναγνώρισης μας.

Απαντήσεις σε ερωτήματα

3 Απριλίου 2021

  • Σχετικά με το πάρκινγκ Συρίγου (Prince) στο Καμάρι.

Το εν λόγω ακίνητο πουλήθηκε με συμβόλαιο την 28/02/2020.  Κατά τις δημοτικές περιόδους Ζώρζου, το ακίνητο χρησιμοποιήθηκε από τον Δήμο ως πάρκινγκ.  Στις πολυάριθμες προσπάθειες πώλησης του, ο Δήμος πάντα αντιδρούσε ακόμη και καλώντας τον κόσμο να μη συμμετέχει στη δημοπρασία. Έγιναν και στο παρελθόν δύο προσπάθειες να πουληθεί οι οποίες δεν τελεσφόρησαν και λόγω της σθεναρής αντίδρασης του Δήμου.   Στην επόμενη συνέντευξη του επικεφαλής οι υπόλοιπες λεπτομέρειες.

  • Σχετικά με το ίδρυμα Συρίγου.

Η διαθήκη του αείμνηστου Συρίγου δημοσιεύτηκε το 2010 με την απόφαση 460 του μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών.  Ο κ. Ορφανός αγνοεί, ότι βάσει νόμου ο μόνος αρμόδιος για τη σύσταση του ιδρύματος είναι ο εκτελεστής της διαθήκης και κανείς άλλος. (Περισσότερες λεπτομέρειες στην επόμενη συνέντευξη)

  • Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις Καμαρίου και ΦΕΚ

Όντως δεν είχε δημοσιευτεί ΦΕΚ άρα κατά συνέπεια δεν έπρεπε να γίνουν αλλαγές που θα διατάρασσαν μια παγιωμένη κατάσταση μέχρι την ψήφιση μιας νέας κυκλοφοριακής ρύθμισης. Η υποχρέωση για τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της έγκρισης αποφάσεων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ξεκίνησε με το Δ.Ο.Υ./277/Φ252 έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών την 26/03/2018. Το 2018 πάρθηκε απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Καμαρίου.  Αυτή η απόφαση εγκρίθηκε ως νόμιμη από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου.  Το επόμενο βήμα ήταν να εγκριθεί από τη διεύθυνση τεχνικού ελέγχου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης  η οποία απέστειλε έγγραφο την 24/04/2018 (αριθμ. πρωτοκ. 24088/Φ.ΜΟΕ) στη διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου ζητώντας συμπληρωματικά στοιχεία για να ολοκληρωθεί η έγκριση αυτή και εν συνεχεία να δημοσιευτεί σε ΦΕΚ. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος την 22/05/2018 απέστειλε έγγραφο στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου ζητώντας να ολοκληρωθούν τα απαιτούμενα.  Οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου δεν ολοκλήρωσαν την διαδικασία με αποτέλεσμα να μην υπάρξει ΦΕΚ.  Να καταστεί σαφές, ότι και σήμερα με τη νέα Δημοτική Αρχή, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν είναι δημοσιευμένες σε ΦΕΚ.

 

 

 

  • Ερώτημα κ. Ορφανόυ: «Ποιος δεν ηλεκτροδότησε το επίμαχο πεζοδρόμιο;»

Η κατασκευή του επίμαχου πεζοδρομίου ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2019 και ολοκληρώθηκε μετά τον Ιούνιο του 2019 όπως φαίνεται και από την απόφαση της 3ης επιμέτρησης του έργου την 18/06/2019 (ΑΔΑ:925ΔΩΡΝ-8ΟΜ).  Σύμφωνα με τον νόμο δύο μήνες πριν τις εκλογές και μέχρι της ανάληψης της νέας Δημοτικής Αρχής το Δημοτικό Συμβούλιο δεν μπορούσε να συνεδριάσει παρά μόνο για κατεπείγοντα θέματα.

  • Ερώτημα κ. Ορφανού: «Ποιος έχασε το οικόπεδο για την ανέγερση του νέου Δημοτικού Σχολείου Καμαρίου;»

Σίγουρα πάντως όχι ο Δήμος Θήρας , γιατί δεν παραχωρήθηκε ποτέ σε αυτόν, παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια.  Αγνοεί  την πραγματικότητα και εδώ. Το πλήρες λοιπόν ιστορικό: Την 30/06/2009 με το έγγραφο 1016517/864/α0010 του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών παραχωρείται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων (η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι καθολική διάδοχος) οικόπεδο εμβαδού 6927τ.μ. στο Καμάρι, με αποκλειστικό σκοπό την ανέγερση σχολικού συγκροτήματος Δημοτικού Σχολείου και νηπιαγωγείου εντός πενταετίας.

Παρόλο που ο Δήμος δεν ήταν ο ίδιος νομέας του ακινήτου έκανε ότι είναι δυνατόν να διευθετηθεί το ζήτημα.  Υπήρχε ανακριβής εγγραφή στο εθνικό κτηματολόγιο. Μεταξύ του οικοπέδου αυτού και του δημοτικού δρόμου μεσολαβούσε λωρίδα γης αγνώστου ιδιοκτήτη και δεν ήταν δυνατή η έκδοση οικοδομικής αδείας.  Για την επίλυση αυτού του προβλήματος ο Δήμος Θήρας στις 12/11/2013 (αριθμ. κατάθεσης δικογράφου 103/15.11.2013) έκανε αίτηση στο Μονομελές Πρωτοδικείο Νάξου για τη διόρθωση της εγγραφής στο κτηματολόγιο και την προσθήκη της λωρίδας γης στο δημοτικό δρόμο. Πράγματι με την 52/2014 απόφαση του Πρωτοδικείου αυτό το κομμάτι γης πέρασε στο Δήμο, και διορθώθηκε από το κτηματολόγιο πολύ αργότερα την 04/02/2015.

  • Στις 12/03/2015(ΑΠ138) με έγγραφο του ο Δήμος Θήρας ζητά από τη Γενική Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας να παραταθεί ο χρόνος εκπλήρωσης του όρου της δωρεάς για να υλοποιηθεί το έργο του σχολείου.
  • Στις 12/09/2015 με έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών (ΑΔΑ:ΩΔΥΣΗ-Μ9Λ) ανακαλείται η δωρεά και το οικόπεδο περνάει στη δικαιοδοσία της ΕΤΑΔ.
  • Από το 2015 έως το 2017 υπήρξαν αρκετές συναντήσεις του Δημάρχου με τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίλυση του προβλήματος.
  • Στις 14/07/2017 ο Δήμος Θήρας με έγγραφο του προς τον Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας κάνει νέο αίτημα παραχώρησης για το οικόπεδο αυτό με σκοπό την ανέγερση σχολικής μονάδας.
  • Η κεντρική διοίκηση ουδέποτε ανταποκρίθηκε στο αίτημα αυτό του Δήμου. (περισσότερες λεπτομέρειες στην επόμενη συνέντευξη)

 

 

 

 

  • Ιστορικό Στάβλων Καμαρίου

 

Όσον αφορά τα ακίνητα που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ :

Με συναντήσεις το 2018 με τον πρόεδρο της ΕΤΑΔ, τη Γ. Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας και εκπροσώπους του Δήμου, της ΓΕΩΘΗΡΑ ΜΑΕ κ.α. ζητήθηκαν από την ΕΤΑΔ τα κάτωθι ακίνητα τα οποία είχαν περιέλθει στο  ΤΑΙΠΕΔ.

  1. ΑΒΚ 251 (ΚΑΕΚ 290421045019, νηπιαγωγείο Εμπορείου)
  2. ΑΒΚ 310 (ΚΑΕΚ 290440427027, οικόπεδο στο Καμάρι που θα χτιζόταν το σχολείο)
  3. ΑΒΚ 429 (πλατεία δημοτικού σχολείου Οίας)
  4. ΑΒΚ 424 – 426 (χώρος στάθμευσης Οίας)
  5. ΑΒΚ 273 & 51 – 144 (ΚΑΕΚ 290440431046 & 290440431042 αντίστοιχα, στάβλοι Καμαρίου)
  6. ΑΒΚ 295 – 297 (ΚΑΕΚ 290440320031, κάμπινγκ Καμαρίου)

 

Ουδέποτε υπήρξε θετική ανταπόκριση στα αιτήματα του Δήμου. Συγκεκριμένα για τους Στάβλους Καμαρίου, έχουμε να παραθέσουμε τα εξής:

Ο Δήμος Θήρας εκτός από τα αιτήματα του στην ΕΤΑΔ υπέβαλλε αίτηση την 28/07/2014 στο Συμβούλιο της Επικρατείας (τμήμα Δ) για να ακυρωθεί η 250/2014 δηλαδή η απόφαση που μεταφέρει όλα τα ακίνητα του Δημοσίου στο ΤΑΙΠΕΔ. Το Συμβούλιο της Επικρατείας με την απόφαση 2985/2017 έκρινε στο δικαστήριο ότι οι Στάβλοι Καμαρίου ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ για 2 λόγους: α)υπάρχουν  2 αποφάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου του Καμαρίου (απόφαση 55/1979 & 28/1984) οι οποίες αναγνωρίζουν ότι ανήκουν στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και  β) γιατί τα ως άνω ακίνητα (στάβλοι) δεν απαλλοτριώθηκαν για δημιουργία κοινοχρήστων χώρων αλλά για την αντιμετώπιση στεγαστικών αναγκών του Καμαρίου που επλήγη από τον Σεισμό του 1956.

 

  • Σχέδιο πόλεως Καμαρίου

Είναι πραγματικά αδιανόητο να εγκαλείται ως φταίχτης εκείνος που αποδεδειγμένα ενδιαφέρθηκε να συνταχθεί το σχέδιο πόλεως Καμαρίου.

Με τις αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής 120/2016,  268/2017 και 11/2018 εγκρίθηκαν τα πρακτικά του διαγωνισμού για το σχέδιο πόλεως Καμαρίου.

Επιπροσθέτως κατά το έτος 2012 ξεκίνησαν η αναθεώρηση των σχεδίων πόλεως Φηρών και Περίσσας.  Από την ανάληψη της νέας Δημοτικής Αρχής καμία ενέργεια για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης των σχεδίων πόλεων έχει γίνει. (Το σχέδιο πόλης Περίσσας έχει φτάσει στην ολοκλήρωση του και θα μπορούσε σε αυτόν τον ενάμιση χρόνο να είχε γίνει ΦΕΚ.  Για το σχέδιο πόλης Φηρών απαιτούνταν περισσότερες διαδικασίες γιατί χρειαζόταν αναθεώρηση του ΓΠΣ Θήρας και αναθεώρηση του σχεδίου πόλεως).