Το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός» συμμετείχε και παρουσίασε ένα από τα εκπαιδευτικά του προγράμματα, την Παρασκευή 01 Νοεμβρίου 2019 στην ημερίδα που διοργάνωσε η Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού μαζί με το ελληνικό τμήμα του ICOM (Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων) με θέμα «Παραστατικές Τέχνες και Εκπαιδευτικές Δράσεις: Ερμηνεία και Εμπειρία στο Μουσείο».

Η θεματική της ημερίδας εστίαζε στην ουσιαστική ερμηνεία που μπορεί να προκύψει από την ανάγνωση των αντικειμένων των συλλογών με όχημα το λεξιλόγιο των παραστατικών τεχνών. Τις τελευταίες δεκαετίες κυρίως το θέατρο αλλά και άλλες παραστατικές τέχνες, όπως ο χορός, επιλέγονται από τα μουσεία ως πρόσφορα μέσα ερμηνείας των συλλογών τους. Τα πλεονεκτήματα αυτών των δράσεων δεν αφορούν μόνο στην ερμηνεία των συλλογών αλλά και στην εμπειρία που βιώνουν οι επισκέπτες μέσω της διάδρασης που προσφέρουν οι παραστατικές τέχνες. Εμπειρία που στοχεύει στον καθένα προσωπικά, αξιοποιώντας τις εμπειρίες, αλλά και τις προσδοκίες τους από την επίσκεψη και που συντελείται.

 

Στην ημερίδα συμμετείχαν 30 μουσεία και φορείς πολιτισμού παρουσιάζοντας το κάθε ένα εκπαιδευτικό έργο, χρησιμοποιώντας τις παραστατικές τέχνες.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό, το Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας, «Δ. Νομικός» παρουσίασε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που είχε πραγματοποιηθεί στο Μουσείο πριν από δύο χρόνια, με τίτλο: Χαρτογράφηση – αποτύπωση του Βιομηχανικού Μουσείου Τομάτας │ «Η Ιστορία μιας Τομάτας». Ο εκπαιδευτικός στόχος και σκοπός του προγράμματος ήταν:

  • Η κατανόηση της ταυτότητας και της ιστορίας του Εργοστασίου Τομάτας «Δ. Νομικός», μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της τοπικής παραγωγικής ιστορίας της Σαντορίνης.
  • Η γνωριμία με διάφορες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης και η δημιουργική απόδοση της μουσειακής εμπειρίας μέσα από αυτές.
  • Η εξοικείωση των παιδιών με την έννοια, τον ρόλο και τη σημασία των μουσείων, μέσα από το παράδειγμα του Βιομηχανικού Μουσείου Τομάτας.
  • Η βιωματική προσέγγιση της αγροτικής και πρωτοβιομηχανικής κληρονομιάς της Σαντορίνης.
  • Η ενθάρρυνση και η καλλιέργεια της διαδραστικής, ομαδικής συνεργασίας μάθηση και
  • η ανάπτυξη δημιουργικών δεξιοτήτων.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθυνόταν σε παιδιά Δημοτικού (6-12), διήρκησε Οκτώβριο – Μάιο, ενώ σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό│εικαστικό κ. Μαρία Καβαλιέρη.